672,7 MILIOANE EURO PENTRU CALEA FERATA DIN ROMANIA – Infrastructura feroviara, modernizata pe bani europeni: Portul Constanta, Bucuresti-Giurgiu Frontiera, Vicsani-Ucraina

Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA si Agentia Executiva Europeana pentru Clima, Infrastructura si Mediu (CINEA) au semnat acordurile de finantare, in valoare totala de 672.798.595 euro, pentru etapa a II-a a proiectelor de modernizare a infrastructurii feroviare pe tronsonul Bucuresti Nord – Giurgiu Nord Frontiera, in Portul Constanta si pentru primul proiect de electrificare si modernizare a infrastructurii feroviare prin punctul de frontiera de la VICSANI, granita cu Ucraina, implementat in colaborare cu S.A. Caile Ferate Ucrainene.

Cele trei proiecte, cu finantare din fonduri nerambursabile CEF – Fondul de Coeziune prin Mecanismul European de Interconectare, sector Transporturi -, aprobate de Comisia Europeana, au un rol esential in dezvoltarea retelei de cai ferate din sudul si nordul tarii, la granita cu Ucraina, si vor contribui in mod direct la cresterea capacitatii de exploatare si de conectivitate a infrastructurii feroviare pentru ambele categorii de transport, de calatori si de marfuri.

Suma de 672.798.595,3 EURO va fi pentru PORTUL CONSTANTA (etapa a II-a), BUCURESTI NORD – GIURGIU FRONTIERA (etapa a II-a) si electrificarea liniei de cale ferata DARMANESTI – VICSANI, inclusiv modernizarea podului CF peste raul Suceava, in statia DORNESTI.

125.605.647,47 EURO, valoarea totala eligibila pentru modernizarea infrastructurii feroviare din PORTUL CONSTANTA (etapa a II-a)

1. modernizarea liniei de cale ferata VALU LUI TRAIAN – PALAS

2. dublarea liniei de acces intre ECLUZA AGIGEA – FERRI BOAT (etapa a II-a)

– 498.422.855,83 EURO, valoarea totala eligibila pentru modernizarea liniei de cale ferata BUCURESTI NORD – GIURGIU FRONTIERA (etapa a II-a)

1. reabilitarea liniei de cale ferata PROGRESU – JILAVA – VIDRA

2. reabilitarea liniei de cale ferata COMANA – GIURGIU NORD – GIURGIU FRONTIERA

3. electrificarea intregului tronson BUCURESTI PROGRESU – Jilava – Vidra – Comana – Giurgiu Nord – GIURGIU FRONTIERA

4. dublarea liniei de cale ferata intre DAIA – FRATESTI (4,2 km)

– 48.761.092 EURO, valoarea totala eligibila pentru imbunatatirea trecerii feroviare a frontierei la VICSANI (RO)

1. electrificarea liniei de cale ferata DARMANESTI – VICSANI, inclusiv lucrari conexe

2. modernizarea PODULUI de cale ferata peste raul SUCEAVA, in gara DORNESTI, pe linia spre PUTNA

Perioada de implementare a celor 3 proiecte este cuprinsa intre 34 de luni – 56 de luni.

Articolul precedentUNUL DIN CELE MAI PITORESTI DRUMURI A FOST FINALIZAT – ”Transalpina Aradului” a costat 22 milioane lei
Articolul următorBANI PENTRU TRECEREA FRONTIEREI CU UCRAINA – Romania si Ucraina primesc 1,2 miliarde euro pentru modernizarea a 6 puncte de trecere a frontierei si deschiderea a inca 8

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.