Consiliul Judetean Bihor a aprobat in sedinta extraordinara indicatorii tehnico-economici actualizati ai drumului expres Arad – Oradea. Autoritatile isi propun ca in luna decembrie sa organizeze procedura de licitatie pentru selectarea constructorilor.
Drumul expres Arad – Oradea va avea o lungime 120,1 km, cu patru benzi de circulatie, la care se adauga legaturile cu principalele orase de pe traseu. In judetul Bihor, proiectul prevede trei noduri importante: nodul rutier din Oradea, drumul de legatura cu orasul Salonta (judetul Bihor), de 5 km, si drumul de legatura cu punctul de trecere a frontierei cu Ungaria (Salonta – Békéscsaba), de 9,85 km.
Lucrarile vor fi impartite in trei tronsoane: Oradea – Salonta, Salonta – Chisineu Cris si Chisineu Cris – Arad.
Valoarea totala estimata a proiectului, conform studiului de fezabilitate, este de 11,7 miliarde de lei, inclusiv TVA, iar durata de executie propusa este de 24 de luni. Pana acum se stia ca acest drum costa 10,7 miliarde lei cu TVA.
„In Oradea este cel mai important nod rutier din judetul Bihor, avand doua directii principale, respectiv legatura cu Santandrei si drumul expres care pleaca spre Arad, printre Santandrei si Oradea, spre localitatea Livada. Asigura, de asemenea, legatura cu Oradea si zona metropolitana, pe axa Santandrei – Giris – Toboliu. Al doilea element important este zona de la Salonta. Exista un nod rutier care este situat la intersectia dintre drumul expres si drumul judetean 795 de la Salonta inspre Tinca, iar pentru a evita tranzitarea Municipiului Salonta de catre cei care vin, de exemplu, dinspre Arad, s-a aprobat un drum de legatura. Un alt nod rutier important este jonctiunea cu drumul expres din Ungaria spre Békéscsaba, cei aproxiamtiv 10 km, unde se va amenaja un punct de trecere a frontierei si o parcare”, a explicat presedintele Consiliului Judetean Bihor, Ilie Bolojan, intr-o conferinta de presa.
Lungimea totala a noului drum, inclusiv cu legatura din Arad de aproximativ 3 kilometri, va fi de 138 de kilometri. Traseul va cuprinde 86 de poduri si pasaje, pentru a se respecta regulile de biodiversitate din zona Salonta – Chisineu Cris.
„Dupa ce va fi predat proiectul tehnic la sfarsitul lunii noiembrie si dupa finalizarea auditului de siguranta rutiera al proiectului tehnic, iar mai apoi aprobarea Hotararilor de Guvern privind indicatorii tehnico-economici si exproprierea terenurilor afectate, in luna decembrie ne propunem sa organizam procedura de licitatie pentru selectarea constructorilor”, a adaugat presedintele Consiliului Judetean Bihor.