Romania va avea trenuri noi, primele duoa 20 de ani. Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, a publicat imagini cu trenul electric care acum se afla in etapa finala de productie, in Polonia, si va fi livrat pana la sfarsitul acestui an. Dupa livrarea in Romania, acest tren va intra in circulatie, cu calatori, pe linia feroviara CFR Bucuresti – Constanta.
”Primul tren dupa 20 de ani. Acesta este primul tren achizitionat de Romania dupa 20 de ani de la momentul achizitionarii ultimelor trenuri, Sagetile Albastre. Acest tren este unul electric, se afla in etapa finala de productie si va fi livrat pana la sfarsitul acestui an. Dupa livrarea in Romania, acest tren va intra in circulatie, cu calatori, pe linia feroviara CFR Bucuresti – Constanta”, spune Scriosteanu.
Reprezentanti ai Autoritatii pentru Reforma Feroviara (ARF) au efectuat in perioada 4-6 octombrie o vizita tehnica de lucru la fabrica ALSTOM din Katowice, Polonia, unde se fabrica primele rame electrice din cadrul contractului incheiat anul trecut intre Statul Roman si compania Alstom Ferroviaria SpA.
Acest prim tren electric este parte din contractul de achizitie a 37 rame electrice inter-regionale de lung parcurs si mentenanta acestora pentru 15 ani, cu posibilitate de extindere la 30 de ani. Investitia se realizeaza prin intermediul Autoritatii pentru Reforma Feroviara, autoritatea din subordinea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, responsabila cu organizarea serviciilor de transport feroviar de calatori si achizitia de material rulant necesar pentru imbunatatirea calitatii acestora.
Pe masura ce vor fi livrate si restul trenurilor in cursul anului urmator, se vor introduce noi servicii pe rutele electrificate majore ale retelei feroviare, urmarindu-se o deservire echilibrata a teritoriului intre capitala si principalele centre urbane ale tarii:
- Bucuresti Nord – Constanta
- Bucuresti Nord – Brasov – Arad – Timisoara
- Bucuresti Nord – Brasov – Cluj
- Brasov – Deda – Cluj
- Bucuresti Nord – Brasov
- Bucuresti Nord – Iasi
- Bucuresti Nord – Suceava
- Bucuresti Nord – Galati
- Bucuresti Nord – Craiova – Targu Jiu – Petrosani- Simeria
- Bucuresti Nord – Craiova – Timisoara – Arad
- Cluj – Timisoara
- Cluj – Suceava – Iasi
Sursa de finantare este asigurata din fonduri europene nerambursabile, iar valoarea contractului este de 2.421.771.878 lei, fara TVA.


