Acordul de mediu pentru drumul expres Oradea-Arad a fost semnat in prezenta ministrului Mediului, Mircea Fechet. Drumul expres (DX) Oradea-Arad va avea o lungime de 119 kilometri, cu doua benzi de circulatie pe sens si vor fi construite 75 de pasaje supraterane si poduri peste cursuri de apa si intersectii cu alte drumuri. Ministrul Mircea Fechet a afirmat ca Drumul expres Oradea-Arad este cel mai mare proiect de infrastructura rutiera pe care autoritatile locale l-au preluat de la Ministerul Transporturilor, fiind inclus in proiectul Via Carpatia, alaturi de autostrada Calafat -Lugoj.
”Drumul expres Oradea-Arad a primit acordul de mediu! Intelegem foarte bine importanta obiectivelor strategice de investitii, nu pierdem timpul, emitem acordurile de mediu fara intarzieri, deoarece este esentiala consolidarea integrarii depline a obiectivelor de mediu si a tranzitiei verzi in procesul de coordonare a politicilor economice, bugetare si de ocupare a fortei de munca. Drumul expres Oradea-Arad este cel mai mare proiect de infrastructura rutiera pe care autoritatile locale l-au preluat de la Ministerul Transporturilor, fiind inclus in proiectul Via Carpatia, alaturi de autostrada Calafat -Lugoj”, a precizat Mircea Fechet.
Actul de reglementare pentru viitorul drum expres a fost semnat de Laurentiu Alexandru Pastinaru, presedintele Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului.
”Drumul expres (DX) Oradea-Arad va avea o lungime de 119 kilometri, cu doua benzi de circulatie pe sens. Vor fi construite 75 de pasaje supraterane si poduri peste cursuri de apa si intersectii cu alte drumuri. In judetul Bihor sunt propuse patru noduri rutiere, alte patru fiind in judetul Arad. Lucrarile vor fi impartite in trei tronsoane: Oradea-Salonta, Salonta Chisineu-Cris si Chisineu Cris-Arad. Valoarea totala estimata a proiectului, conform Studiului de Fezabilitate, este de 10,7 miliarde lei”, precizeaza ministerul.
Proiectul traverseaza cursul raurilor Crisul Alb si Crisul Negru, prin intermediul unor poduri iar in zona Chisineu Cris, pentru a reduce impactul asupra habitatelor, a fost adoptata solutia mutarii traseului drumului si a nodului rutier in asa fel incat sa nu afecteze ariile naturale protejate din zona.