MOMENT ISTORIC IN TRANSPORTURI – Romania trece de borna de 1.000 de kilometri de autostrazi. Se deschide traficul pe un lot din Autostrada Transilvania

Joi, 21 septembrie, de la ora 13.00, s-a deschis traficul pe 14 kilometri din Autostrada A3, de la Nusfalau la Suplacu de Barcau (construit de turcii de la NUROL İNSAAT VE TİCARET A.S.), moment in care Romania depaseste borna simbolica de 1.000 kilometri de drum de mare viteza, autostrada sau drum expres. In prezent, Romania are in exploatare aproape 955 km de autostrada si alti aproape 40 km de drum expres veritabil.

Atingem astazi borna de 1.000 km de drum de mare viteza in Romania. Dupa deschiderea circulatiei pe Sectiunea Nusfalau-Suplacu de Barcau (13,55 km) a Autostrazii Transilvania lungimea drumurilor de mare viteza (autostrada si drum expres) a ajuns la 1.004 km”, scrie directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, pe Facebook.

Termenul original de finalizare al tronsonului A3 Nusfalau – Suplacu de Barcau era februarie 2023. Contractul de circa 385 de milioane de euro a fost semnat in februarie 2021 si avea termen de 6 luni pentru proiectare si 18 luni de executie.

Asa cum spuneam in luna ianuarie, si anume ca anul acesta depasim borna de 1.000 km de autostrada dati in traffic, astazi am indeplinit acest obiectiv prin darea in trafic a Subsectiunii 3B5: Nusfalau-Suplacu de Barcau din cadrul Autostrazii Brasov – Targu Mures – Cluj – Oradea (Autostrada Transilvania) A3, ajungand astfel la 1.008 km de drum de mare viteza deschisi circulatiei rutiere. Stiu ca a durat mult, mult prea mult, iar acest moment nu imi doresc sa fie unul festiv, ci un moment de reflectie a clasei politice pentru a evita repetarea greselilor trecutului pentru urmatoarea mie de kilometri, iar ceea ce am demarat pana acum la nivel de licitatii, contracte si executie, sa continuam si sa accentuam, astfel incat sa finalizam in cativa ani urmatorul obiectiv – urmatorii 1.000 km, pregatind, in paralel, proiecte si santiere care sa ne duca prin tara, in toate zonele, pe drumuri de mare viteza”, a spus secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.

Pentru aceasta sectiune de autostrada Nusfalau – Suplacu de Barcau, antreprenorul a executat la timp:

  • 13,55 km lungime traseu
  • 12 poduri si pasaje
  • nodul rutier de la Nusfalau (km 67+500)
  • descarcare provizorie in zona comunei Marca
  • parcare de scurta durata, pe ambele cai

Rezumat al principalelor lucrari:

– 1,7 milioane metri cub de umpluturi

– 127.000 metri cub de balast pentru stratul de forma

– 204.000 metri cub de fundatie din balast

– 68.000 metri liniari de santuri si rigole din beton

– 78.000 tone strat de baza AB 31.5

– 45.000 tone strat de legatura BAD 22.4

– 36.000 tone strat de uzura MAS 16

Cum am mai spus, avand in vedere trendul ascendent din ultimii 3 ani in ceea ce priveste investitiile in infrastructura rutiera, ne permitem sa spunem ca vom atinge borna de 2.000 de km pana in anul 2030 sau chiar mai devreme. Important este sa intelegem cu totii si sa pastram traditia de a aloca finantarile necesare pentru investitiile in infrastructura de transport”, a mai spus secretarul de stat.

Contractul pentru proiectarea si executia acestui tronson de autostrada a fost semnat in septembrie 2020, iar lucrarile au inceput in august 2021.

Antreprenorul este NUROL İNSAAT VE TİCARET A.S, iar valoarea contractului este 384,138,887.89, fara TVA, din fonduri europene.

Articolul precedentUN POD VECHI DE JUMATATE DE SECOL SE MODERNIZEAZA – Podul de pe DJ240, de peste raul Barlad, va fi consolidat
Articolul următorSE REABILITEAZA LINIILE DE TRAMVAI DIN BUCURESTI – Alte contracte au fost atribuite. 50 km de linii de tramvai din Bucuresti vor fi reabilitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.