CUM ARATA PRIMUL TUNEL CARE VA TRAVERSA CARPATII – Tunelul este lung de 1,3 km, parte din tronsonul Tigveni-Curtea de Arges

 A inceput constructia primului tunel din autostrada care va traversa Carpatii. Acesta este lung de 1,3 km si se afla pe autostrada Sibiu-Pitesti, pe tronsonul 4, intre Tigveni si Curtea de Arges. Tunelul are o lungime de 1,3 km si este format din 2 galerii principale separate, una pentru fiecare sens de mers.

Secretarul de stat din ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, a mers in control pe acest santier si spune ca antreprenorul dispune de o mobilizare eficienta.

Am fost pe santierul Sectiunii 4: Tigveni – Curtea de Arges a Autostrazii Sibiu-Pitesti, in locul in care a inceput construirea primului tunel din aceasta autostrada, care va traversa muntii Carpati”, spune Scriosteanu.

Constructor este firma austriaca PORR.

Este cel mai important proiect de infrastructura rutiera si, totodata, cu cele mai complexe lucrari, avand in vedere dificultatea data de zona montana in care se afla traseul autostrazii, fiind si prima trecere la nivel de autostrada peste Carpati.

Antreprenorul dispune de o mobilizare eficienta:

  • se lucreaza la ambele galerii ale tunelului montan: a fost executata structura iesirii din tunel spre Pitesti si se lucreaza la structura intrarii din tunel spre Sibiu, decalajul de executie intre cele 2 galerii fiind de 1 luna, insa se vor finaliza in acelasi timp, avand in vedere ca una dintre galerii este mai scurta fata de cealalta;
  • a inceput sa soseasca armatura care este folosita la stabilizarea interioara a tunelului;
  • la executia tunelului, lucreaza 2 echipe concomitent, care au la dispozitie cate un set de utilaje pentru fiecare echipa, iar pentru a asigura continuitatea santierului, antreprenorul a adus inca un set de utilaje, pentru a suplini, in caz de nevoie;
  • dispune de statie proprie de betoane in santier;
  • dispune de un atelier mecanic, care va deservi echipamentele si utilajele, in caz de defectiuni;
  • echipele de tunel sunt formate din 60 specialisti adusi din Austria urmand a se dubla numarul lor. Acestia lucreaza in schimburi, atat in timpul zilei, cat si in timpul noptii;
  • la momentul vizitei in santier, erau 300 muncitori si 100 utilaje, pe intregul amplasament al sectiunii.

Va fi realizat in conformitate cu normativele si directivele europene, afirma secretarul de stat, iar printre particularitati regasim:

  • cate 2 benzi pe sens si acostamente
  • sistem de ventilatie
  • sistem de evacuare
  • iluminat public
  • sistem de comunicare
  • cate o cladire la intrare si iesire, pentru controlul si operarea tunelului

Sectiunea 4: Tigveni – Curtea de Arges are o lungime de circa 10 km, iar pe aceasta sectiune vor fi realizate 13 lucrari de arta, dintre care 12 poduri, pasaje si viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. Cuprinde si constructia unui nod rutier la Tigveni, unde va face conexiunea cu sectiunea 3 a Autostrazii Sibiu – Pitesti.

Contractul pentru proiectarea si executia acestei sectiuni a fost semnat in noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,6 miliarde de lei fara TVA si o durata de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare si 44 luni perioada de executie a lucrarilor. Autorizatia de construire pentru executia lucrarilor a fost emisa in luna martie a acestui an.

Autostrada Sibiu – Pitesti va avea o lungime de 122 de km, este impartita in 5 sectiuni, va lega Centrul si Vestul Romaniei de reteaua europeana de autostrazi, fiind parte importanta a Coridorului de Transport Pan-european nr. IV.

Articolul precedentCONSTRUCTORUL BULGAR TRAGE IN JOS LOTUL MIZIL-PIETROASELE – Lotul 2 al Autostrazii Moldovei costa 1,25 miliarde lei, fara TVA, si doar romanii lucreaza. Bulgarii de la Trace, somati iar sa grabeasca ritmul
Articolul următorCONTRACT DE DRUMURI REZILIAT – Contractul cu firma care trebuia sa repare drumurile judetene din Brasov a fost reziliat

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.