A FOST INAUGURAT ”DRUMUL DE SUB MUNTE” – Drumul de 50 de km a costat 170 de milioane de lei

Drumul de sub munte”, un drum cu o lungime de aproximativ 50 de kilometri, a fost modernizat de Consiliul Judetean Brasov cu fonduri europene. Drumul uneste comunitatile locale situate la poalele Muntilor Fagaras si va contribui la fluidizarea traficului din zona DN1 Sibiu – Brasov.

Au fost astfel receptionate lucrarile la cel mai amplu obiectiv de investitii in domeniul infrastructurii rutiere realizat in ultimii ani in judetul Brasov, Drumul de sub Munte.

Drumul interjudetean DJ 104A, DJ 105C, DJ 105P supranumit „Drumul de sub munte”, care uneste comunitatile de la poalele Muntilor Fagaras pe o lungime de aproximativ 50 de kilometri, a fost modernizat printr-un proiect cu fonduri europene in valoare de aproape 170 de milioane de lei.

Drumul interjudetean realizeaza o legatura directa intre Drumul National 1 si Orasul Victoria, asigurand si trei legaturi indirecte cu Municipiul Fagaras.

Totodata, in cadrul proiectului au fost reabilitate, modernizate sau reconstruite 105 podete transversale, 164 podete drumuri laterale, 401 podete de acces la gospodarii si 15 poduri.

In cadrul proiectului au fost implementate lucrari de siguranta rutiera, fiind montate parapete cu o lungime totala de 4.665 metri, 1.534 indicatoare si stalpi rutieri, 70 de indicatoare rutiere pe consola alimentate cu celule fotovoltaice, 6 oglinzi rutiere. 

La evenimentul prilejuit de receptia lucrarilor au participat Adrian-Ioan Vestea, ministrul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei, Todorica Serban, presedintele Consiliului Judetean Brasov, vicepresedintii CJ Szenner Zoltan si Ciprian Sterpu, prefectul Mihai Catalin Vasii. Au fost prezenti si Simion Cretu, directorul general al Agentiei pentru Dezvoltare Regionala Centru, senatorul Mihail Vestea, precum si primari din judetul Brasov.

Este un proiect extrem de important pentru judetul Brasov. Este un proiect mare, cum nu s-a mai realizat de foarte multa vreme in judetul nostru. Sunt 50 de kilometri de drum, care au trecut prin reabilitare capitala. Vorbim de trei tronsoane de drumuri judeţene, cu foarte multe poduri si podete reconstruite si cu lucrări complexe la structura carosabilului. Acum patru ani am dat ordinul de incepere a lucrarilor si constructorul s-a incadrat in termenul contractual. Vreau sa multumesc pe aceasta cale tuturor colegilor nostri din Consiliul Judetean, atat managerului de proiect Daniel Gligoraş, care s-a implicat extrem de mult, a rezolvat problemele legate de culoarele de expropriere si toate detaliile care au trebuit puse la punct pentru implementarea obiectivului, cat si celorlalti colegi din executivul judetean, dar si presedintelui Todorica Serban, Agentiei pentru Dezvoltare Regionala Centru si tuturor factorilor implicati. Noul drum nu inseamna doar asfalt si marcaje. El inseamna oportunitati deschise pentru fieacre locuitor din Tara Fagarasului”, a spus Adrian-Ioan Vestea, ministrul Dezvoltarii.

Acesta a fost primul si cel mai mare proiect cu fonduri europene accesat de Consiliul Juddetean Brasov in exercitiul financiar 2016-2020 si unul dintre cele mai ample obiective de infrastructura rutiera realizate in Regiunea Centru.

Drumul traverseaza localitatile Sinca Veche, Sercaita, Bucium, Margineni, Sebes, Recea, Gura Vaii, Lisa, Sambata de Sus, Dragus, Vistea de Sus, Victoria si Ucea de Sus, asigurand conectivitatea directa cu orasul Victoria si conectivitatea indirecta, prin drumurile judetene DJ 104B Fagaras – Harseni – DJ 104A si DJ 104C Fagaras – Recea, cu municipiul Fagaras si inclusiv cu gara municipiului.

Valoarea finala a lucrarilor de modernizare a drumului interjudetean DJ 104A, DJ 105C si DJ 105P este de 168.543.202,85 lei.


Acesta a fost primul si cel mai important proiect de infrastructura accesat de CJ Brasov in cadrul POR 2014-2020. Totodata Drumul de sub Munte s-a numarat printre cele mai importante proiecte de infrastructura implementate la nivelul Regiunii Centru.

Ordinul de incepere a lucrarilor a fost dat in 24 septembrie 2019. Lucrarile au fost realizate de SC Diferit SRL, pe baza proiectului realizat de SC NV Construct SRL, sub coordonarea firmei care a asigurat dirigentia de santier, Beta Cops SRL, cu consultanta asigurata de SC Alphaconsult Engineering SRL si in colaborare cu Unitatea de Implementare a Proiectului din cadrul Consiliului Judetean Brasov, condusa de administratorul public al judetului, Daniel Gligoras. Pentru implementarea proiectului in conditii optime, Consiliul Judetean Brasov a semnat un parteneriat cu noua administratii publice locale, respectiv comunele Lisa, Ucea, Dragus, Sambata de Sus, Sinca, Recea, Harseni, Vistea si Orasul Victoria.

Articolul precedentPROIECT DEBLOCAT DUPA 7 ANI – O investitie de 20 milioane lei a Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Bucuresti  trece la faza de executie, pe DN7, in Tartasesti
Articolul următorDRUMUL CARE LEAGA MIERCUREA SIBIULUI DE LUDOS SE VA REABILITA – Drumul costa 74 milioane lei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.