TAXA DE POLUARE, PE AGENDA GUVERNULUI – Ministrul Mediului vrea sa taxeze din nou soferii

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a declarat miercuri ca o dezbatere publica privind oportunitatea introducerii unei taxe de poluare ar putea sa inceapa in luna aprilie. Proiectul ar urma sa fie propus dupa aprobarea bugetului si dupa finalizarea discutiilor privind Programul National de Relansare si Rezilienta (PNRR).

Ministrul a precizat ca nu se pune problema unei noi taxe auto in Romania, dar se poate discuta despre o taxa de poluare, mentionand ca in majoritatea statelor membre UE exista o forma de taxare in baza principiului „poluatorul plateste”.

In niciun caz nu poate decide ministrul Mediului daca aplicam sau nu o taxa. Dupa aprobarea bugetului si dupa PNRR, probabil incepand cu luna aprilie (va fi initiata dezbaterea, n.r.). Aprobam PNRR si programele nationale cu care venim in sprijinul autoritatilor locale si autoritatilor centrale, in sprijinul diverselor ministere, pe programe verzi, dupa care incepem si aceasta discutie privind o eventuala taxa de poluare”, a precizat Tanczos Barna miercuri, 10 februarie, intr-o declaratie de presa.

Ministrul a precizat ca intentioneaza sa lanseze dezbateri publice si discutii atat cu autoritatile publice locale – unde „avem infringement” pe poluarea aerului, cat si cu cetatenii, cu producatorii, cu dealerii auto.

Am vazut ce s-a intamplat in ultimii zece ani, cand deciziile au fost luate pe graba, fara o dezbatere publica si fara a analiza situatia juridica sau background-ul juridic al acestor decizii si am ajuns la procese pierdute la Curtea Europeana de Justitie. In niciun caz nu ministrul Mediului este cel care spune daca este sau nu oportunao taxa de poluare”, a subliniat Barna.

El a adaugat ca se va discuta in ce masura Romania trebuie sa se inroleze in grupul statelor europene care aplica diverse forme de taxare a poluarii sau sa trebuie sa ramana in grupul celor trei-patru state membre UE care nu practica nicio forma de taxare a poluarii aerului.

Este o dezbatere importanta, trebuie sa vedem – in cazul in care nu va exista nicio taxa – cu ce masuri putem sa venim in vederea reducerii poluarii, mai ales in marile centre urbane, in Bucuresti, Timisoara, Iasi, Cluj si in celelalte orase unde constatam aproape saptamanal ca adevarul este ca pe perioade scurte, intervale orare scurte, se depaseste limita admisa de poluare la nivelul UE”, a adaugat Tanczos Barna.

Ministrul a subliniat ca programele initiate de catre minister vor fi derulate in continuare, beneficiind de bugete „cel putin” egale cu cele din anii anteriori.

Obiectivul ministerului Mediului este sa completeze lista de programe incepand cu 2021 si sa foloseasca PNRR pentru a veni in sprijinul cetatenilor si unitatilor administrativ-teritoriale cu alte programe.

Articolul precedentCERTIFICAT PENTRU CALEA FERATA GARA DE NORD-OTOPENI – Prima lucrare de infrastructura feroviara certificata CE pe Pachetul 4 Feroviar European
Articolul următor4,5 MILIARDE EURO PENTRU INFRASTRUCTURA – Sectorul rutier, prioritate in Planul National de Redresare si Rezilienta. Autostrazile si centurile ocolitoare, pe lista pentru CE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.