4,5 MILIARDE EURO PENTRU INFRASTRUCTURA – Sectorul rutier, prioritate in Planul National de Redresare si Rezilienta. Autostrazile si centurile ocolitoare, pe lista pentru CE

Romania va insista pentru mentinerea a 4,5 miliarde de euro pentru sectorul rutier, din care 3,5 miliarde de euro pentru autostrazi si inca 1 miliard pentru centuri ocolitoare, sume propuse ca alocari prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), pentru ca infrastructura rutiera este o prioritate nationala, a scris miercuri, 10 februarie, ministrul Investitiilor si Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, intr-o postare pe pagina sa de Facebook.

Ministrul a transmis acest mesaj imediat dupa ce s-a incheiat la minister dezbaterea despre resurse pentru modernizarea judetelor, cu reprezentantii Consiliilor Judetene. El a precizat ca sunt multe nevoi si idei discutate si ca le va analiza cu atentie.

Multi sunt interesati de situatia alocarilor financiare in interiorul PNRR. Singura alocare deja fixata este cea pentru infrastructura rutiera si asta fiindca este o prioritate nationala, este acel obiectiv comun pe care il sustinem, la care nu vrem sa renuntam si vom solicita Comisiei Europene o alocare speciala prin PNRR. Am agreat acest lucru cu presedintele Klaus Iohannis, cu premierul Florin Citu, exista consens in Coalitie pe acest subiect si, sper, sprijin inclusiv din partea opozitiei: vom insista pentru mentinerea a 4,5 miliarde de euro pentru sectorul rutier, din care 3,5 miliarde de euro pentru autostrazi si inca 1 miliard pentru centuri ocolitoare”, sustine Cristian Ghinea.

Ministrul Investitiilor si Proiectelor Europene a subliniat ca Romania este statul care solicita cele mai multe fonduri pentru sectorul rutier, fiindca tara are o situatie speciala, o nevoie acuta pe aceasta zona. Ar mai fi si alte doua state care au ca prioritate infrastructura, Croatia si Malta, dar cu sume mult mai mici, a precizat Ghinea.

Asadar, obiectivul ministerului pe care il conduc este sa obtinem aceasta alocare dar asta va implica – fiindca nu este un sector verde- o obligativitate de a creste procentele de investitii verzi pe celelalte domenii de interventie. Per total, pe proiectele incluse in PNRR, va trebui sa avem 37% investitii verzi. Deocamdata, in afara de suma pentru rutier, nu mai sunt alte alocari financiare stabilite, acum discutam toate propunerile in dezbateri tehnice si dezbateri publice. Astazi vor avea loc inca doua consultari, cu Asociatia Oraselor si cu societatea civila, apoi inca alte trei zile de dezbateri publice”, a mentionat Cristian Ghinea in postarea de miercuri.

Parlamentul European a aprobat miercuri Mecanismul de redresare si rezilienta, conceput pentru a ajuta tarile UE sa combata efectele pandemiei de COVID-19, se arata intr-un comunicat de presa al legislativului comunitar, decizia fiind salutata de Comisia Europeana.

Regulamentul referitor la obiectivele, finantarea si normele de accesare ale Mecanismului de redresare si rezilienta (MRR) a fost adoptat cu 582 voturi „pentru”, 40 „impotriva” si 69 de abtineri.

PE precizeaza ca mecanismul este cel mai important element constitutiv al pachetului de stimulente aferent Instrumentului european de redresare „Next Generation EU”, in valoare de 750 de miliarde de euro

Articolul precedentTAXA DE POLUARE, PE AGENDA GUVERNULUI – Ministrul Mediului vrea sa taxeze din nou soferii
Articolul următorFALIMENT LA CAPITALA – Compania Municipala de Strazi Poduri si Pasaje Bucuresti SA si-a cerut insolventa

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.