Patru oferte au fost depuse pentru supralargirea unei sectiuni din Prelungirea Ghencea, in zona Pasajului Domnesti. Valoarea estimata a contractului este de 57,25 milioane de lei (fara TVA), cu finantare din fonduri europene. Castigatorul licitatiei va avea la dispozitie 12 de luni pentru finalizarea constructiei, dintre care 2 luni perioada de proiectare si 10 luni perioada de executie a lucrarilor.
”In urma expirarii termenului de depunere a ofertelor, astazi au fost depuse 4 oferte pentru proiectarea si executia lucrarilor pentru proiectul de supralargire Prelungirea Ghencea intre Cartierul Latin si Pasajul Domnesti (tronson de drum preluat de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR)”, anunta secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.
Pentru acest proiect, au depus oferte:
- VIAROM CONSTRUCT S.R.L. (Romania)
- PORR CONSTRUCT S.R.L. (Romania)
- Asocierea TRACON S.R.L. (Romania) – ACVATOT S.R.L. (Romania)
- Asocierea MARISTAR COM S.R.L. (Romania) – THADEC ENGINEERING S.R.L. (Romania) – HYDROSTROY AD (Bulgaria)- RAD PANORAMA CONSTRUCT S.R.L. (Romania)
Valoarea estimata a contractului este de 57.258.705 lei, fara TVA, iar sursa de finantare este din fonduri externe nerambursabile. Durata contractului este de 12 luni, din care 2 luni perioada de proiectare si 10 luni perioada de executie a lucrarilor.
Traseul sectorului de drum se afla pe teritoriul administrativ al Municipiului Bucuresti (Sectorul 6) si al judetului Ilfov (Bragadiru si Clinceni) si este cuprins intre strada Maracineni si Pasajul Domnesti.
”Avand in vedere cresterea semnificativa a valorilor de trafic din ultimii ani din zona Prelungirii Ghencea, sper ca PMB sa reuseasca sa deblocheze pentru executie urmatoarele tronsoane de drum, cat mai repede. Chiar daca realizarea de catre CNAIR a acestui sector de drum va mari capacitatea de transport, nu e suficient. De asemenea, mentin si propunerea facuta anterior catre PMB de a studia, in paralel, implementarea unui proiect privind realizarea unei benzi unice de tip BRT pentru autobuze (Bus Rapid Transit) pe Prelungirea Ghencea, pe zona mediana, intrucat integrarea acestor elemente de transport (infrastructura rutiera, transport public) reprezinta cheia descongestionarii traficului rutier in zonele marilor orase”, adauga Scriosteanu.
Proiectul prevede:
- largirea la 4 benzi a strazii Prelungirea Ghencea, intre strada Maracineni si Pasajul Domnesti, precum si conexiunea cu infrastructura existenta (pasajul Domnesti)
- realizarea pistelor pentru biciclete
- amenajarea trotuarelor pe ambele parti ale drumului, cu latimea de 3 m si piste de biciclete cu latimea de 1,5 m
- modernizarea sistemului de iluminat
- realizarea sistemului de canalizare pluviala
- amenajarea a 2 statii de autobuz
- amenajarea unei zone mediana 2 x 4 m, pentru dezvoltarea ulterioara cu cale dubla de tramvai printr-o investitie viitoare a Primariei Municipiului Bucuresti
- amenajarea unor intersectii semaforizate: intersectia dintre Prelungirea Ghencea – Acces Cartierul Latin (km 4+710); intersectia dintre Prelungirea Ghencea – Accese (km 4+850); trecerea de pietoni pe Prelungirea Ghencea (km 5+220)
Acest proiect se realizeaza la solicitarea si in colaborare cu Consiliul Judetean Ilfov – prin presedintele Hubert Thuma, cu Primaria orasului Bragadiru – prin primarul Gabriel Lupulescu, cu Primaria comunei Clinceni – prin primarul Adrian Budeanu si cu Primaria comunei Domnesti – prin primarul Ghita Adrian.