SOSESC PRIMELE METROURI NOI – Primul tren Alstom din cele 13 va fi livrat in august

Primul tren din cele 13 din contractul cu Alstom va fi livrat in luna august a acestui an. Metrorex a semnat in 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou ce urmeaza sa fie introduse pe Magistrala 5.

Directorul general al Metrorex, Mariana Miclaus, spune ca metrourile seamana cu cele din Dubai, New York, Londra sau Sidney. De altfel, printre cei 60 de clienti ai companiei Alstom sunt si operatori de metrou din Paris, New York, Londra, Amsterdam, Singapore, Riyadh, Dubai, Sydney si Montreal.

Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri depaseste 100 de milioane de euro, dar intelegerea poate fi extinsa cu optiunea de livrare a inca 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului, iar valoarea totala a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.

Referitor la contractul de achizitie 13 trenuri de metrou, a fost incheiat in 2020, primul tren trebuia sa vina in luna iunie 2022, are o intarziere de aproximativ 14 luni. Furnizorul ne-a informat ca are o intarziere, invocand motive de aprovizionare, criza globala, asteptam documente justificative in acest sens, dar ne-a informat ca primul tren va sosi in luna august a acestui an, astfel incat cu o frecventa de doua trenuri pe luna la livrare, cel de-al 13-lea tren sa poata sa ajunga in Romania in ianuarie”, a declarat directorul general al Metrorex, Mariana Miclaus.

Fiecare tren va trebui sa aiba niste teste de anduranta si agrementare de la Autoritatea Feroviara Romana. Miclaus spune ca Metrorex nu face rabat de la siguranta calatorilor.

Trenurile Metropolis, vor fi introduse pe Magistrala 5.

Alstom va furniza trenurile noi Metropolis pentru Magistrala 5 de metrou, printr-un contract de peste 100 de milioane de euro, cu posibilitatea de extindere pana la valoarea totala de 240 milioane de euro, a anuntat in noiembrie 2020 compania producatoare.

Primul tren urma sa fie livrat in mai putin de 29 de luni si sa circule pe prima sectiune a Magistralei 5 de metrou, aflata deja in serviciul comercial. Celelalte 12 trenuri ale primului lot vor fi livrate imediat dupa omologarea primei unitati, urmand ca lotul optional de 17 unitati sa fie livrat pe baza unei cereri ferme din partea operatorului bucurestean.

Fiecare tren cu sase vagoane are 216 locuri intr-o dispunere longitudinala si asigura doua zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilitati.

Trenurile au o configuratie specifica, personalizata pentru metroul din Bucuresti: caroserie din otel inoxidabil, 114 metri lungime si trei metri latime, asigurand o capacitate totala de 1.200 de pasageri/ tren. Configuratia finala, culorile si finisajele vor fi complet personalizate in conformitate cu cerintele clientului, in etapa de proiectare. De asemenea, garniturile vor fi echipate cu tehnologia CBTC la bord, pentru a fi compatibile cu cea mai moderna tehnologie de semnalizare din calea de rulare.

In plus, pasagerii vor beneficia de o serie de inovatii care fac calatoria mai sigura si mai confortabila, inclusiv atenuarea zgomotului intern, patru usi duble pe fiecare parte a fiecarui vagon, ferestre mari, iluminare cu LED-uri si informatii in timp real, cum ar fi harta dinamica a traseului. Unele caracteristici au fost proiectate pentru a permite un flux optim de pasageri, cum ar fi usi largi, zone largi de trecere si zone dedicate persoanelor cu dizabilitati.

Articolul precedentA FOST SEMNAT CONTRACTUL PENTRU METROUL PANA LA AEROPORTUL OTOPENI – Contractul de 1,27 miliarde lei, fara TVA a fost castigat de turcii de la Gülermak Ağir Sanayi Insaat Ve Taahhüt – Somet
Articolul următorPREMIERA PE DRUMURILE DIN ROMANIA – A aparut si la noi dispozitivul inteligent, amplasat pe masini, care poate preveni accidentele in care sunt implicate animale salbatice

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.