O singura companie, SC Total Business Land SRL, a depus oferte pentru proiectarea celor trei poduri rutere peste Prut: Stanca-Costesti, Bumbata-Leova si la Falciu-Leca. De asemenea, a fost reabilitat deja primul pod peste Prut dupa Revolutie, Galati (RO) – Giurgiulesti (MD).
”Pentru proiectarea a 3 poduri rutiere noi peste Prut, conform planului comun de actiuni care vizeaza cresterea capacitatii de transport intre Romania si Republica Moldova, pana la termenul limita de depunere, au fost depuse 3 oferte de catre SC Total Business Land SRL”, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.
Este vorba de depunerea ofertelor pentru proiectarea urmatoarelor poduri rutiere peste Prut, pentru care ofertantul are la dispozitie cate 6 luni pentru fiecare contract si o valoare cumulata estimata la 1.512.606 lei, fara TVA:
- Pod nou Stanca (RO) – Costesti (MD)
- Pod nou Bumbata (RO) – Leova (MD)
- Pod nou Falciu (RO) – Leca (MD)
In cadrul acestor obiective de investitii, se vor implementa cel putin urmatorii indicatori tehnico-economici:
- pod rutier nou
- drum de legatura la infrastructura existenta
- punct control frontiera
Oficialul precizeaza ca a reabilitat deja primul pod peste Prut dupa Revolutie, Galati (RO) – Giurgiulesti (MD) si am demarat procedurile si pentru:
Reabilitarea podurilor:
- Albita (RO) – Leuseni (MD): lucrarile presupun demolarea podului vechi si reconstructie pod nou pe 4 benzi
- Sculeni (RO) – Sculeni (MD)
- Oancea (RO) – Cahul (MD)
Constructia unui pod nou la nivel de autostrada:
- Ungheni (RO) – Ungheni (MD)