LOTUL 2 DIN CENTURA BUCURESTI NORD, GATA CU UN AN MAI DEVREME – Umbrarescu construieste lotul 2 din A0 Nord pentru 832 milioane lei fara TVA

Lotul 2 din Autostrada de Centura Bucuresti Nord (A0 Nord), construit de grupul UMB, va fi dat in trafic in luna august a acestui an, cu un an mai devreme, anunta ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, care a mers marti in vizita pe santier.Ordinul de incepere a fost emis pe 16 august 2022, acum stadiul lucrarilor a ajuns la 51-52%.

Traseul Lotului 2 Nord – A0 se desfasoara intre DN1 (in dreptul localitatii Corbeanca) si DN2 (in dreptul localitatii Afumati).

Am verificat astazi lucrarile pe santierul Lotului 2 din A0 Nord (19 km) unde antreprenorul roman are o mobilizare exemplara! Potrivit contractului semnat cu CNAIR, termenul de finalizare este luna iunie 2024. Constructorul a precizat insa ca va finaliza lucrarile anul acesta in luna august, deci cu aproape un an mai devreme. Sunt deja portiuni din acest lot pe care s-a asternut asfalt, iar acum se monteaza parapete. Se lucreaza intens la noduri, in special la Nod DN1. Aceasta mobilizare este un model de urmat si pentru ceilalti antreprenori, care alaturi de CNAIR, construiesc Inelul de Centura al Capitalei, un proiect mult asteptat de atat de bucuresteni, cat si de toti romanii care tranziteaza zona proxima a Capitalei”, anunta Grindeanu.

Pe acest lot din nordul Capitalei se lucreaza concomitent pe toate cele 11 pasaje si poduri, precum si pe toti cei 19 km.

Valoare proiectului pe acest Lot este de aproximativ 832 milioane lei (fara TVA), iar sursa de finantare este Programul de Transport.

Aici s-a dat ordin de incepere in 16 august anul trecut. Zilele efective in care s-a lucrat efectiv sunt undeva la 96. Suntem la un stadiu de 51-52%, ceea ce inseamna un progres extraordinar de bun. Termenul de finalizare ar fi undeva in vara anului viitor, dar dupa toate discutiile pe care le – am avut cu constructorul si cu cei de la CNAIR, in aceasta vara, undeva in august, deci cu aproape un an inainte, va fi dat in circulatie acest lot, intr-o lungime de 19 kilometri”, a declarat ministrul Transporturilor.

Bucurestiul va avea o noua centura moderna – un inel de autostrada A0 de circa 101 kilometri diferit de actuala sosea de Centura care ocoleste Capitala. Pe circa 52 de kilometri, A0 pe partea de Sud, toate cele trei loturi sunt in curs de executie.

Pe partea de Nord a Autostrazii de Centura (A0) lucrurile sunt mai intarziate. Toate licitatiile de pe A0 Nord au fost lansate din iunie 2019.

A0 Nord ar putea fi finalizata complet abia in 2025-2026.

Segmentul Nord al autostrazii A0 este impartit in patru loturi:

Lotul 1, DJ601 – DN1 (Corbeanca), 17,5 km, castigator reconfirmat in noiembrie 2022 si in martie 2023: Impresa – Pizzarotti – Retter Project Management, pret: 815.07 milioane lei fara TVA. Durata: 12 luni pentru proiectare, 22 de luni pentru constructie.

Lotul 2, DN1 (Corbeanca) – DN2 (Afumati), 19 km, in executie, castigator: asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, pret: 831.920.653,34 fara TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata constructie: 22 luni. Contract semnat in mai 2021.

Lotul 3, DN2 (Afumati) – DN3 (Cernica), 8,6 km, in executie. Constructor selectat in noiembrie 2022: China Civil Engineering Construction Corporation, pret 397.996.117,63 lei fara TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata de executie: 18 luni. Contract semnat in martie 2023

Lotul 4, DN3 (Cernica) – A2, 4,47 km, castigator Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, pret 312,6 milioane lei fara TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata de executie: 18 luni. Contract semnat in august 2020.

Articolul precedentROMANIA ATINGE IN SFARSIT BORNA DE 1.000 DE KM DE AUTOSTRADA – 100 de kilometri de drum de mare viteza vor fi operationali din acest an
Articolul următor7,75 MILIARDE LEI PENTRU ELECTRIFICAREA SI REABILITAREA LINIEI DE CALE FERATA CLUJ NAPOCA – EPISCOPIA BIHOR – CFR semneaza ultimele doua contracte

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.