VESTI BUNE DE PE SANTIERUL AUTOSTRAZII CU TUNELURILE PENTRU URSI – Saptamana aceasta se finalizeza forajele pentru Lotul 2 al Autostrazii Lugoj-Deva

Saptamana aceasta se finalizeza geoforajele pentru Lotul 2 al Autostrazii Lugoj-Deva (sectiunile E si D), finantat prin PNRR. Asocierea romano-bosniaca SPEDITION UMB – TEHNOSTRADE – SA & PE CONSTRUCT –EURO-ASFALT a inceput geoforajele in data de 5 martie 2023 si urmeaza le finalizeze cu 2 luni mai devreme fata de termenul acordat (4 luni).

Forajele pentru Lotul 2 al autostrazii Lugoj-Deva (sectiunile E si D) se apropie de finalizare! Desi termenul contractual pentru executia forajelor geotehnice este de 4 luni, acestea vor fi finalizate in mai putin de 2 luni. Forajele pentru acest lot, pe care se vor construi cele doua tuneluri deja faimoase (tunelurile pentru ursi), au inceput in data de 5 martie 2023 si au ajuns deja la 95%”, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Pe cei aproximativ 10 km ai acestui lot toate cele 109 foraje necesare se vor finaliza saptamana aceasta.

Contractul pentru constructia lotului 2 (sectiunile E si D) al Autostrazii Lugoj-Deva, semnat anul trecut in luna octombrie, are ca termen de finalizare 45 de luni.

Perioada de proiectare, in care trebuie executate inclusiv geoforaje, are alocate 11 luni, iar faza de executie 34 de luni.

Asocierea de constructori are la dispozitie 1,83 miliarde de lei (fara TVA), fonduri din PNRR, pentru constructia acestei sectiuni.

Cele mai complicate lucrari pe acest lot vor fi cele pentru constructia tunelurilor din zona Margina-Holdea (cu o lungime totala de 2,13 km).

Dupa finalizarea acestui lot, se va putea circula pe A1 (parte a coridorului 4 pan-european) -de la Sibiu la Nadlac- fara intreruperi, doar in regim de autostrada.

Pe lotul cu o lungime de aproximativ 10 km, trebuie realizate 109 foraje cu o lungime totala de 3.423 metri liniari. La ora actuala stadiul forajelor este de 95%”, afirma, la randul sau, Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.

Au fost executate foraje pentru:

– terasamanete,

– structuri,

– tuneluri.

Au adancimi cuprinse intre 6 si 65 de metri, spune Pistol.

Pentru colectarea celor mai relevante date din teren au fost folosite foreze si utilaje pentru transportul echipamentelor dotate cu senile si utilaje grele pentru crearea drumurilor de acces si a platformelor de lucru.

Pentru proiectarea si executia Lotului 2 al Autostrazii Lugoj-Deva (sectiunile E si D), cu lungime de aproximativ 10 km au fost alocate 45 de luni (11 luni proiectare si 34 de luni executie).

Contractul, finantat prin PNRR, a fost semnat la inceputul lunii octombrie a anului trecut (2022) la o valoare de 1,83 de miliarde de lei (fara TVA).

Pe acest lot urmeaza sa fie construite inclusiv doua tuneluri (cu galerie dubla) in lungime totala de 2,13 km), in zona Margina-Holdea.

Dupa finalizarea lucrarilor se va putea circula doar pe autostrada (A1), de la Sibiu la Nadlac.

A1 face parte din coridorul 4 paneuropean, care tranziteaza teritoriul Romaniei de la est la vest, pe relatia Constanta-Nadlac.

Articolul precedentSE REIAU LUCRARILE PE LOTUL 2 AL “TRANSALPINA DE APUSENI” – Drumul de 78 km costa 188 milioane lei
Articolul următorECLUZA NAVODARI VA FI RETEHNOLOGIZATA – Ministerul Transporturilor va investi 102 milioane euro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.