Compania Egis a fost desemnata, in doua contracte, sa asigure consultanta si supervizarea proiectarii si executiei lucrarilor de electrificare si reabilitare pentru tronsonul 3 Poieni – Alesd si tronsonul 4 Alesd- Frontiera Ungaria din linia de cale ferata Cluj Napoca- Oradea – Episcopia Bihor.
La inceputul lunii aprilie, Egis si-a extins serviciile din domeniul infrastructurii feroviare in Romania prin semnarea, cu Compania Nationala de Cai Ferate CFR, a doua contracte de consultanta si supervizare.
Cele doua contracte, in valoare totala de 8,5 milioane de euro, au o durata de 103 luni, din care 42 de luni sunt dedicate perioadei de proiectare si executiei, iar restul pentru perioada de garantie.
Linia de cale ferata Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor va imbunatati competitivitatea economica a Romaniei prin dezvoltarea unei infrastructuri de transport durabile care sa faciliteze integrarea economica in UE, sa dezvolte piata interna si sa imbunatateasca conectivitatea la reteaua feroviara europeana. Proiectul are in vedere cresterea vitezei de circulatie cu pana la 160 km/h pentru calatori (120 km/h pentru transportul de marfuri), va imbunatati conditiile de calatorie si va asigura un grad mai ridicat de siguranta.
Lucrarile de modernizare vor asigura, de asemenea, interoperabilitatea retelei prin introducerea STI (sistem inteligent de transport), facilitati pentru persoanele cu dizabilitati, imbunatatirea conditiilor in statii pentru utilizatorii transportului feroviar si cresterea capacitatii de tranzit.
Pentru tronsoanele cu lungime cumulata de aproximativ 100 km dintre Poieni – Alesd – Frontiera Ungaria, rolul Egis este de a superviza si coordona activitatile de proiectare si de executie ale antreprenorilor pana la receptia finala a proiectului. Activitatile complexe care urmeaza a fi supervizate includ proiectarea detaliata si proiectul pentru obtinerea autorizatiei de construire, precum si executia lucrarilor de inlocuire si constructie de poduri si podete, de reabilitare a terasamentelor feroviare, de modernizare a garilor si haltelor, de modernizare a lucrarilor de electrificare, telecomunicatii si semnalizare.
“Caile ferate nu sunt doar un mijloc esential pentru dezvoltarea economica a Romaniei, ci si un obiectiv esential al UE pentru decarbonizarea economiei europene. Egis supervizeaza de multi ani constructia de infrastructura in Romania, de aceea este o mare placere pentru noi sa extindem aceasta experienta in domeniul feroviar. Faptul ca am achizitionat recent Italrom inseamna ca acum putem sa ne bazam pe o experienta si mai mare pentru a mobiliza o echipa locala de ingineri cu inalta calificare”, a declarat James Hanson, Egis Country Managing Director pentru Romania si Bulgaria.
Egis este un jucator international activ in sectoarele de consultanta, inginerie in constructii si servicii de mobilitate. Are operatiuni in 120 de tari si 16.000 de angajati.
Prezenta in Romania din 1996, Egis ofera servicii de inginerie si consultanta pentru proiecte mari si diverse in toata tara.