PRIMA AUTOSTRADA CHINEZEASCA DIN ROMANIA – A fost semnat contractul de 397,99 milioane lei fara TVA pentru lotul 3 Nord al Centurii Capitalei

CNAIR a semnat contractul pentru proiectarea si executia lotului 3 al Inelului de Centura al Capitalei (A0 Nord) cu compania China Civil Engeneering Construction Corporation (CCECC). Acesta este de altfel primul contract de autostrada din Romania semnat cu un constructor din China.

Acest sector de autostrada, in lungime de 8,6 km, va asigura inclusiv legatura intre DN2 (Afumati) si DN3 (Cernica).

Valoarea contractului este de 397,99 milioane lei, fara TVA.

In sfarsit, contract semnat pe Lotul 3 Nord al Autostrazii A0”, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.

Pe traseul lotului 3 al A0 Nord vor fi construite 7 poduri si pasaje dar si un nod rutier care va face legatura cu DN2.

Contractul semnat astazi de CNAIR are un istoric aparte. Au fost trei decizii ale instantei si sase ale CNSC prin care s-a dispus reevaluarea ofertelor dupa desemnarea de catre CNAIR a castigatorului acestui contract in anul 2020. Aceste decizii au impus solutia semnarii. Interesul public prevaleaza si vreau sa circulam pe A0 la cele mai inalte standard”, afirma ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

In urma expirarii termenului de depunere a contestatiilor si a solutionarii acestora, astazi s-a semnat contractul pentru proiectarea si executia Lotului 3 al Autostrazii de Centura Bucuresti A0 Nord.

Constructorul este compania China Civil Engeneering Construction Corporation (CCECC) cu pretul de 397,99 milioane lei, fara TVA, Lotul 3 al A0 Nord fiind totodata si primul sector de drum construit de chinezi. Finantarea este asigurata prin Programul Transport.

Lucrarile prevazute pentru acest lot sunt:

  • 8,6 km
  • Nod rutier la intersectia cu DN2 Bucuresti-Urziceni (km 40+230)
  • 7 structuri
  • Parcare de scurta durata

Traseul Lotului 3 este cuprins pe teritoriul judetului Ilfov intre DN2 in dreptul localitatii Afumati si DN3 in zona Cernica si are o lungime de 8,6 km.

Termenul de finalizare a acestui lot este de 30 luni, din care 12 luni proiectare si 18 luni executia lucrarilor.

Este un exemplu de ASA NU in ceea ce inseamna licitatiile pentru infrastructura de transport a Romaniei, pentru ca aceasta licitatie a fost inceputa in 2019, iar deciziile comisiei au fost intoarse de mai multe ori de catre CNCS si instantele de judecata. Practic, licitatia a durat mai mult decat dureaza proiectarea si executia lucrarilor. Sper ca exemplul bun pe care il avem pe cele 12 loturi licitate si contracte pe Autostrada Moldovei A7 sa devina regula de baza in cadrul directiei de achizitii a CNAIR, iar o licitatie ca cea pe care am inchis-o astazi sa nu se mai repete”, a adaugat secretarul de stat.

Stadiul lucrarilor pe Lotul 2 Nord al Autostrazii Bucurestiului

Stadiul fizic al lucrarilor pentru acest lot al Autostrazii Bucurestiului se apropie de 50%, la mijlocul lunii martie 2023, iar mobilizarea celor 1.000 oameni prezenti in santier confirma angajamentul constructorului UMB de a finaliza si de a da in trafic aceasta lucrare inainte de termen, cu sustinerea Ministerului Transporturilor si, implicit, a Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Pe Lotul 2 Nord din nordul Capitalei, se lucreaza concomitent pe toate cele 11 pasaje si poduri, precum si pe toti cei 19 km, dupa cum urmeaza:

  • Nodul rutier A0-DN1: pe sensul de mers Ploiesti-Bucuresti, se armeaza radierul culeei si radierul pilei si a inceput decopertarea si consolidarea terenului. Tablierul metalic aferent acestui nod rutier este produs si estevlivrat in santier;
  • Pasajul peste calea ferata si peste Drumul Judetean Tunari-Dimieni-Balotesti: toate elementele tablierului metalic au fost livrate in santier si urmeaza sa inceapa asamblarea acestora la sol. In paralel, se lucreaza la armarea, cofrarea si turnarea riglelor peste pilele deja realizate;
  • Nodul rutier peste A3: a inceput asfaltarea bretelelor care fac legatura intre Autostrada Bucurestiului A0 si Autostrada A3 si se lucreaza la structura pasajului principal, precum si la sistemul de iluminat aferent nodului rutier; se monteaza tablierul metalic
  • Podul peste raul Pasarea: s-au finalizat armarea, cofrarea si turnarea tuturor elevatiilor aferente pilelor si culeelor, iar acum se lucreaza la armarea, cofrarea si turnarea riglelor peste acestea;

Au fost finalizate elevatiile si riglele aferente urmatoarelor structuri: pasaj pe Autostrada de Centura Bucuresti peste Valea Mostistea si DE (km 27+523), pasaj pe DJ 200 Stefanesti – Dascalu peste autostrada;

In perioada urmatoare, va incepe montarea grinzilor de beton pe structurile deja realizate (poduri si pasaje).

Se lucreaza la realizarea santurilor de preluare a apelor pluviale in toate zonele santierului.

Terasamentul au fost realizate in proportie de 70%.

Sistemul rutier a fost realizat in proportie de 40%.

Au fost produse toate elementele prefabricate (grinzi, predale, s.a.) necesare desfasurarii activitatii in santier;

Se lucreaza la relocarea utilitatilor pe toate zonele santierului.

Traseul Lotului 2 Nord – A0 se desfasoara intre DN1 (in dreptul localitatii Corbeanca) si DN2 (in dreptul localitatii Afumati).

Articolul precedentPASAJUL DRAJA VA FI DAT IN TRAFIC IN LUNA MAI – Investitia de 98 milioane lei fara TVA este construita de romanii de la Arcada
Articolul următorCOREENII DE LA HYUNDAI, INTERESATI SA DEZVOLTE AFACERI IN ROMANIA – Hyundai vrea sa participe la licitatiile Autoritatii pentru Reforma Feroviara si Metrorex pentru achizitia de material rulant

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.