IAR BRASOV, REZULTATE IN SCADERE – Profitul scade cu 40%, compania de stat valoreaza 200 milioane lei

Unicode

IAR Brasov, companie aeronautica detinuta de statul roman prin Ministerul Economiei, a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 315,4 de milioane de lei, in scadere cu peste 4% comparativ cu anul anterior. Profitul net a fost de circa 14,19 milioane de lei, in scadere 40% fata anul 2021 (23,48 milioane lei), potrivit rezultatelor raportate Bursei de Valori Bucuresti (BVB).

La 31 decembrie 2022, IAR avea active totale de 657,29 de milioane de lei si datorii curente totale de 356,26 de milioane de lei.

Compania are acum o valoare de piata de 200,11 milioane lei.

Veniturile din exploatare s-au situat la 341,316 milioane de lei (330,7 milioane de lei in anul precedent) si cheltuielile de exploatare la 325,05 milioane de lei (307,45 de milioane de lei in 2021).

Activitatea IAR Brasov a inceput inca din anul 1925. Reinfiintata dupa 1968, a cooperat in principal cu firme occidentale, precum Aerospatiale si Turbomeca din Franta, Britten Norman din Marea Britanie.

Din 1970, IAR a devenit unicul fabricant de elicoptere din Romania, atat militare cat si civile, iar incepand cu anul 1978 a ramas singurul fabricant mondial al versiunii militare a elicopterului Puma, al carui contract de licenta a fost semnat in 1974.

Compania a produs si livrat mai mult de 360 de elicoptere Puma si Alouette III sub licenta Aerospatiale (actualmente integrata in compania Airbus Helicopters, fosta Eurocopter SAS), 830 de planoare si motoplanoare, precum si 136 de avioane usoare in proprie conceptie.

In prezent, IAR Brasov este o unitate specializata pentru mentenanta, reparatii si reparatii capitale pentru elicopterele Puma si Alouette III. De asemenea, este implicata in fabricarea de ansamble, subansamble si piese pentru diversi producatori din industria aeronautica mondiala (structuri aeronave, cablaje electrice).

Principalii beneficiari ai elicopterelor Puma si Alouette III fabricate/ reparate la Brasov sunt Ministerul Apararii Nationale (Fortele Aeriene si Fortele Navale din Romania), Serviciul Roman de Informatii, Ministerul de Interne, Eurocopter (Airbus Helicopters), Denel – Republica Sud-Africana, Fortele Aeriene din EAU, Fortele Armate si Fortele Aeriene din Pakistan, Fortele Aeriene din Sudan (1982-1984), Ministerul Apararii din Coasta de Fildes, Fortele Aeriene din Liban, Fortele Aeriene din Oman etc., conform informatiilor publicate pe site-ul companiei.

Articolul precedentSASE OFERTE PENTRU AUTOSTRADA SIBIU-FAGARAS – Tronsonul costa 1,71 miliarde de lei, fara TVA
Articolul următorMOBILIZARE LA AEROPORTUL DIN IASI – Lucrarile la noul terminal al Aeroportului, realizate in proportie de 18%. In 2024 iesenii vor avea al doilea cel mai mare aeroport din tara

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.