Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, a mers in vizita pe santierul Variantei Ocolitoare a Muncipiului Barlad, pe intregul amplasament. Acesta a solicitat antreprenorului centurii Barlad accelerarea lucrarilor pe toate zonele santierului, astfel incat sa poata fi finalizat obiectivul si dat in trafic pana la sfarsitul acestui an.
Pana in prezent, a fost finalizata montarea grinzilor aferente podului peste raul Barlad (km 1+630), podului peste raul Trestiana (km 2+870) si podului peste raul Barlad (km 7+690). A fost totodata finalizata relocarea conductei de apa de 630 mm la km 0+000 – km 0+360, precum si relocarile retelelor de telecomunicatii.
De asemenea, a fost finalizata placa de suprabetonare aferenta podului Trestiana (km 2+870).
Continua lucrarile pentru:
- forarea, armarea si betonarea a 208/218 piloti forati aferenti structurilor si pasajelor;
- imbunatatirea terenului de fundare prin executarea pilotilor de indesare pentru 86,46% (4520/5228 piloti) din totalul proiectat, precum si prin stabilizare cu lianti hidraulici pentru 98,15% din cantitatea totala (51.526/52.500 mc);
- 23/25 radiere aferente podurilor si pasajelor;
- 19/25 elevatii aferente podurilor si pasajelor si se lucreaza la finalizarea elevatiilor Pilei 3, Pilei 4 si culeei C2 aferenta pasajului CF km 0+405, pentru care este programata montarea grinzilor prefabricate din beton armat, incepand cu 15.03.2023;
- 10/11 podete casetate;
- 9/13 podete dalate;
- montarea a 39/99 grinzi prefabricate din beton armat aferente podurilor si pasajelor;
Lucrarile de terasamente sunt realizate in proportie de 50%.
Va fi realizat stratul de forma din pamant stabilizat pentru 4,2 km din totalul de 10,18 si stratul de fundatie din balast pentru 4,18 km din totalul de 10,58 km, precum si stratul de balast stabilizat cu lianti hidraulici pe o lungime de 3,14 km din totalul de 10,58 km.
In plus, va fi turnat primul strat de asfalt AB 31,5 mm pe o lungime de 1,33 km din totalul de 10,58 km.
Vor fi executate dispozitivele de scurgere si evacuare a apelor, fiind executati 2,75 km din totalul de 21,16 km.
De asemenea, se pregatesc suprafetele pentru montarea grinzilor prefabricate din beton armat aferente Podului Simila (km 9+067) si pasajului CF km 0+405.
Lucrarile la centura Barlad au fost reluate pe 19 mai 2022, dupa un blocaj de opt luni.
Drumul va avea o lungime totala de 11,281 kilometri, o latime platforma de 10 metri, patru poduri, trei pasaje, doua intersectii la nivel si doua parcari.
Varianta de Ocolire a Barladului este formata dintr-un segment distinct si anume Varianta de Est, ce se desfasoara intre DN 24, la intrarea in Barlad, si DN 24, la iesirea din Barlad spre Vaslui.
Licitatia organizata de CNAIR pentru executia lucrarilor a fost castigata de Asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC Tass Infra Logistic SRL Botosani, insa dupa cateva luni de la demararea lucrarilor, in toate informarile privind stadiul investitiei aparea Asocierea SC Tehnic Asist SRL – Concept Infrastrade Logistic SRL Botosani.
Investitia este finantata prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, iar valoarea totala a contractului de finantare este de 189.667.269,13 lei, dupa ce a fost suplimentata la finele lui decembrie 2020 cu mai mult de 3 milioane de lei. Din total, 85% reprezinta contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala (136.514.287,24 lei), iar 15% este cofinantarea beneficiarului (24.090.756,56 lei).