Executivul a aprobat Memorandumul pentru aprobarea negocierii si semnarii Acordului intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova privind podul rutier peste raul Prut la frontiera intre cele doua state, intre localitatile Bumbata (Romania) – Leova (Republica Moldova).
Noul pod rutier peste Prut, care urmeaza a fi construit in zona Bumbata- Leova, imbunatateste conectivitatea la nivel regional si conecteaza Republica Moldova la reteaua rutiera primara si secundara de transport de pe teritoriul Romaniei si implicit la reteaua TEN-T. De asemenea, creste capacitatea de operare a fluxului de transport marfa.
Conexiunile
Conexiunile cu reteaua rutiera de pe teritoriul Romaniei se vor realiza:
• la nord – se va realiza conexiunea cu drumul transregio Tisita-Albita care va contribui la fluxul de trafic spre si dinspre PTF Leuseni-Albita si, spre si dinspre Autostrada A7: Ploiesti – Buzau – Focsani – Bacau – Pascani, respectiv Autostrada A8: Targu Mures – Leghin – Motca – Ungheni prin drumul transregio Vaslui – Iasi – A8;
• la sud – prin DN24A se poate face atat conexiunea cu drumul transregio Tecuci- Galati si variantele de ocolire adiacente, cat si cu drumul expres Braila – Galati care faciliteaza accesul catre drumul expres Focsani – Braila, deci conexiunea cu A7, dar si accesul spre podul peste Dunare de la Braila – conexiune cu drumul expres catre Constanta, implicit zona portuara a Marii Negre.
Studiul de fezabilitate
Potrivit Executivului, elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru podul rutier Bumbata (Romania) – Leova (Republica Moldova) se afla intr-un stadiu avansat, contractul fiind semnat la data de 24 februarie 2025, iar ordinul de incepere a fost emis la 19 martie 2025, cu o durata de executie de 12 luni, termenul final de predare fiind 19 martie 2026. Este necesara si constituirea unui grup de lucru comun, care sa analizeze si sa solutioneze aspectele tehnice privind interconectarea podului cu infrastructura rutiera de pe ambele maluri ale Prutului.
In baza Acordului, se va infiinta o comisie mixta, care va avea ca scop coordonarea tuturor activitatilor.
Reamintim ca in prezent se lucreaza la ansamblul de poduri peste Prut de la Ungheni – Zagarancea (click aici pentru a citi).





