A fost emis Ordinul pentru proiectarea lucrarii privind modernizarea infrastructurii de cale ferata dintre statiile CF Bucuresti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera (Lot 2). Valoarea contractului este de peste 2 miliarde lei. Mai exact, potrivit CFR Infrastructura, 2.108.256.817,28 lei fara TVA.
Traseul vizat de lucrari este:
-Linia 103 (Bucuresti Progresu km 5+421 – Giurgiu Oras km 67+332) – se vor executa lucrari de modernizare si electrificare pe o lungime de 61,911 km (cu exceptia sectorului Vidra – Comana, 12,02 km, aferent Lotului 1);
-Linia 106 (Giurgiu Nord km 64+044 – Pod Russe km 69+700) – se vor executa lucrari de modernizare si electrificare pe o lungime de 5,656 km.
Traseul este amplasat pe teritoriul judetelor Ilfov si Giurgiu, conectand Capitala cu punctul de frontiera Giurgiu – Ruse, una dintre cele mai importante porti feroviare ale Romaniei catre Bulgaria si Europa de Sud-Est.
Principalele lucrari:
-modernizarea si electrificarea intregii linii feroviare;
introducerea sistemului ERTMS Nivel 2 integrat in CNMT Bucuresti;
-dublarea liniei intre Daia – Fratesti;
-construirea viaductului Daia pe varianta de traseu;
-reabilitarea lucrarilor de arta, cladirilor si peroanelor;
-instalarea de CE, BLAI, ETCS Nivel 2 si GSM-R;
-infiintarea substatiilor de tractiune Jilava si Fratesti;
-masuri pentru protectia mediului: conectivitate ecologica si sisteme de alertare a faunei.
Antreprenor: Asocierea RailWorks (Arcada Company S.A. – Alstom Transport S.A.).