Lucrarile de reabilitare a subsectiunii Apata–Cata, parte a liniei de cale ferata Brasov–Sighisoara, avanseaza conform graficului, in toate zonele active ale santierului.
Progres in forarea tunelurilor
In luna iulie, TBM-urile (Tunnel Boring Machines) au realizat un progres cumulat de 511,5 metri de tunel si 341 de inele de beton montate. Progresul total de la inceputul forajelor a depasit 4.000 de metri de tunel si 2.722 de inele instalate, adica aproximativ 17% din lungimea totala de tunel forat. Progresul intregului lot 2 este de 53.85%.
Cel mai mare avans, l-au avut, evident, primele doua TBM-uri, care au inceput lucrul primavara trecuta la Ormenis: TBM 1 (Eleni) si TBM 2 (Varvara) cu peste 3,750 m forati. Urmeaza TBM 4 (Alexandra) si TBM 4 (Konstantina) la Homorod, care au
inceput in iarna trecuta, cu peste 500 m forati.
Si in aceasta luna, TBM-urile continua lucrarile cu activitati de forare, instalare benzi transportoare, lucrari mecanice si de mentenanta, precum si monitorizare constanta a gazelor (inclusiv metan – CH₄) in toate punctele critice ale galeriilor.
Terasamente extinse si consolidari
Pe acest lot, lucrarile la terasamente avanseaza in intervalul Apata – Racos, unde se se executa umpluturi si taluzari. De asemenea, pe intervalul Racos – Cata, se realizeaza stabilizarea in corpul terasamentului pe mai multe sectoare.
Se lucreaza intens si la consolidarea podurilor, viaductelor si podetelor, inclusiv executii de cai de rulare, balustrade, dale de tablier, hidroizolatii si betonari pe zonele strategice ale proiectului.
Progres in suprastructura caii ferate
S-au realizat pe subsectiunea Apata–Cata:
-Montari de cadre sina-traversa si asternere piatra sparta pe toate liniile principale si secundare din zona Racos–Apata–Augustin;
-Montare schimbatori si burare de linii, inclusiv in Statia Racos si capetele de linie provizorii;
-Montare si echipare a peste 100 de stalpi si ancore pentru linia de contact.
Acest lot include si lucrari civile si instalatii. In zona cladirii calatori de la km 221+842 s-au realizat lucrari de finisaje, canalizare, montare parchet si radiatoare. La Halta Mateias s-au finalizat fundatiile peroanelor. Totodata, sunt in derulare activitati de protectia instalatiilor, telecomunicatii (GSM-R), supraveghere video si semnalizare electronica.
„Mentinem un ritm sustinut pe toate fronturile, de la tuneluri la terasamente, poduri, linie de contact si instalatii. Avem provocari constante, specific unor lucrari de asemenea anvergura, dar suntem dedicati sa depasim fiecare obstacol. Avem multumirea ca suntem parte dintr-un proiect de importanta nationala, tronsonul Brasov – Simeria”, declara Dumitru Cojocea, Director de Proiect.
Subsectiunea 2 Apata-Cata face parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferata Brasov-Simeria, parte a Coridorului Rin-Dunare, pentru circulatie cu viteza maxima de 160 km/h, tronson Brasov-Sighisoara. Proiectul este cofinantat de Uniunea Europeana, iar contractul a fost semnat de Compania Nationala de Cai Ferate (CFR SA) cu consortiul AKTOR SA – Alstom Transport SA – Compania Arcada.
AKTOR Romania colaboreaza cu peste 200 de subcontractori si furnizori locali, contribuind direct si indirect la mii de locuri de munca in Romania.
Despre Grupul de companii AKTOR
Grupul de companii AKTOR este un jucator de top pe piata din Europa de Sud-Est, valorificand 70 de ani de experienta pentru a implementa proiecte tehnice la scara larga si pentru a investi strategic in sectoare precum energia verde, imobiliare, proiecte de concesiune, parteneriate public-private (PPP), si managementul integrat al instalatiilor. Misiunea Grupului AKTOR este de a deveni o forta motrice pentru progres in domeniile sale de operare, creand valoare pentru actionarii sai si societate, contribuind la progres si prosperitate si imbunatatind viata oamenilor catre un viitor durabil.
AKTOR Romania este cea mai mare subsidiara de constructii a grupului si este prezenta in tara de peste 20 de ani. Compania a finalizat sase proiecte majore si are inca sapte in derulare.
Dintre acestea, reabilitarea liniei de cale ferata Brasov – Simeria (tronsonul Coslariu –Sighisoara – sub-tronsoanele: 1. Brasov-Apata si 3. Cata-Sighisoara si sub-tronsonul 2. Apata – Cata) implica modernizarea unei parti vitale a Coridorul IV paneuropean pentru calatorii cu trenul de mare viteza. Cel mai recent proiect finalizat este segmentul de aproape 18 km de autostrada A0 Sud Lot 3, care a contribuit decisiv la fluidizarea conexiunilor de tranzit intre vestul si estul tarii, prin legatura directa intre A1 si A2. Darea in trafic a Lotului 3 permite ocolirea completa a Capitalei pe ruta sudica, reducand timpul de deplasare pe aceasta axa si contribuind la imbunatatirea calitatii vietii in zonele urbane adiacente.
Urmariti AKTOR S.A. Romania pe LinkedIn | YouTube | Facebook | Instagram | TikTok