DRUM CU PATRU BENZI SPRE PORTUL CONSTANTA – Contractul a fost semnat

Administratia Porturilor Maritime SA Constanta, in calitate de beneficiar, a semnat cu Ministerul Transporturilor contractul de finantare 109/2025 pentru realizarea obiectivului de investitii Extinderea la patru benzi a drumului dintre Poarta 7 si jonctiunea obiectivului “Pod rutier la km 0+540 a Canalului Dunare – Marea Neagra” cu drumul care realizeaza legatura intre Poarta 9 si Poarta 8 spre zona de nord a Portului Constanta.

Valoarea totala a contractului de finantare este de 291.631.544,71 lei, din care cofinantare eligibila UE in valoare de 118.405.679,52 lei, cofinantare de la bugetul de stat de 118.405.679,52 lei, la care se adauga si cofinantare din partea beneficiarului, (10.760.336,87 lei).

Obiectivele urmarite prin realizarea acestei investitii sunt:

·Fluidizarea circulatiei;
·Asigurarea capacitatii de acces in portul Constanta Nord pentru trafic greu;
·Eliminarea blocajelor generate de intersectia la nivel cu calea ferata de acces in zona de Sud a portului Constanta Nord;
·Cresterea sigurantei rutiere prin regeometrizarea sensului giratoriu din capatul estic al autostrazii A4;
·Cresterea capacitatii de acces in portul Constanta Nord prin extinderea fluxurilor de circulatie spre si dinspre port prin activarea portii 9.
Acest obiectiv este in stransa legatura cu realizarea unui drum de legatura cu doua benzi de circulatie prin interiorul portului intre portile 9 si 7.
Totodata, prin implementarea investitiei, fluxurile si conditiile de circulatie actuale se vor imbunatati substantial, determinand:
·Reducerea costurilor de exploatare a autovehiculelor (reducerea consumului de carburanti si anvelope);
·Reducerea timpului de parcurs si asteptare pentru intrarea si iesirea in si din port;
·Reducerea riscului de producere a accidentelor, in special la sensul giratoriu existent (capatul estic al autostrazii A4) si la trecerea peste calea ferata;
·Reducerea poluarii mediului

Drumul actual care face legatura intre varianta ocolitoare a municipiului Constanta si portile 7 si 9 are 2 benzi de circulatie si o structura rutiera insuficient dimensionata pentru traficul auto actual de tip greu spre zona de nord a Portului Constanta.

Articolul precedentAUTOSTRADA BUCURESTI-PITESTI, LARGITA LA 3 BENZI – CNAIR a lansat anuntul de participare pentru elaborarea studiului de fezabilitate
Articolul următorINVESTITII DE PESTE 500 MILIOANE LEI – Proiectul prevede modernizarea infrastructurii de distributie a energiei electrice in Portul Constanta

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.