Contractul pentru constructia Variantei Ocolitoare Giurgiu (12,06 km) a fost semnat intre Consiliul Judetean Giurgiu si Asocierea IBB-HIB ROMANIA (Leader), CONI, IBB Haus -und Industriebau GmbH, EURO CONSTRUCT & INDUSTRY TECHNIK SRL, GENERAL TRUST ARGES SRL, anunta directorul Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol.
Acest proiect este derulat in baza unui protocol de colaborare dintre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, prin CNAIR S.A. si Consiliul Judetean Giurgiu.
Varianta Ocolitoare (VO) Giurgiu va avea profil de drum national cu 4 benzi (2 benzi pe sens cu separator median), va traversa localitatile Giurgiu, Fratesti, Stanesti si Slobozia si se va conecta cu drumul de legatura dintre DN5 si Podul Prieteniei, printr-un sens giratoriu (pe DN5).
Contractul prevede o durata de executie a lucrarilor de 36 de luni, iar pe traseu vor fi construite inclusiv:
– 4 poduri (peste reteaua de canale de irigatii)
– 2 pasaje peste calea ferata Bucuresti -Giurgiu si peste Magistrala feroviara 902 Bucuresti – Videle,
– doua parcari de scurta durata (stanga/dreapta).
Contractul este finantat prin Programul Transport (PT) 2021-2027 si are o valoare de 350,8 milioane lei (fara TVA).
Varianta ocolitoare Giurgiu va asigura o conexiune mai eficienta intre zona metropolitana Bucuresti si Municipiul Giurgiu, dar si cu zona de frontiera Giurgiu-Ruse.
Anuntul a fost facut pe Facebook si de secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu, care a postat si o schita a lucrarii.
 
