A INCEPUT RECEPTIA PODULUI PESTE DUNARE – Se va circula pe drumurile de legatura, pe ambele maluri ale Dunarii

A inceput procedura de receptie la terminarea lucrarilor la Podul peste Dunare, de la Braila-Tulcea. Potrivit secretarului de stat in Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu, procedura va dura cateva zile, iar, in urma deciziei comisiei de Receptie, la sfarsitul aceste saptamani se va putea circula, inclusiv pe drumurile de legatura, pe ambele maluri ale Dunarii.

De la momentul in care s-a dat in circulatie acest pod, au fost inregistrate nu mai putin de 𝟰.𝟬𝟬𝟬.𝟬𝟬𝟬 de treceri(𝟰 milioane de masini au trecut Dunarea pe acest pod), insa abia acum se face receptia.

A fost constituita echipa care, dupa realizarea receptiei, va prelua sarcina de asigurare a mentenantei si intretinerii constructiei, aflata in coordonarea DRDP Buzau.
Investitia a presupus amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judetului Tulcea. Deasupra Dunarii este podul suspendat, in lungime 1,9 kilometri.
Podul are trei deschideri: o deschidere principala (1.120 m) si doua deschideri laterale de 489,6 m pe malul Braila si de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte si de alta sunt prevazute doua viaducte de acces in lungime de cate 110 m fiecare. Drumul principal are doua benzi pe sens si lega judetul Braila de judetul Tulcea, iar drumul de legatura spre Macin are o banda pe sens, in lungime de 4,3 km. In rest, sunt realizate intersectii giratorii, 33 de poduri, podete, pasaje si o statie de taxare.

Detaliile tehnice

Pilonii au 192 metri inaltime totala de la partea superioara a fundatiei si sunt localizati in aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevazut cu scari si lift, accesul fiind permis din benzile de intretinere localizate pe ambele parti ale tablierului.
Pilonul Braila este construit pe 72 piloti forati la 40 metri, iar la pilonul Tulcea pe 72 piloti de 38 metri. Pentru construirea podului au fost folositi peste 200.000 de mc de beton armat si 25.000 de tone de otel beton. La acest Pod a fost montat si functioneaza un sistem de dezumidificare a tuturor ansamblurilor podului, inclusiv a tablierului metalic si a cablurilor.
Cablurile sunt fi izolate pe exterior cu o protectie care asigura etanseitatea, iar aerul din interior este fi permanent dezumidificat si monitorizat astfel incat sa se asigure un mediu anticoroziv.

Sistem de senzori

Pentru a asigura durabilitate si protectie anticoroziva ridicata, tablierul este si el dezumidificat in interior. Anumite rigidizari longitudinale vor sunt utilizate drept canale pentru distributia aerului dezumidificat in spatiul intern al tablierului. Un sistem de senzori monitorizeaza asigurarea pastrarii starii de umezeala din caseta sub nivelurile ce provoaca oxidarea. Se va mentine o umiditate relativa sub 40%, pentru a nu exista coroziune si pentru a permite circulatia pe pod in siguranta, in orice anotimp.
Potrivit lui Scriosteanu, structura podului este alcatuita din 86 de segmente de tablier metalic. Acestea formeaza structura suprafetei de rulare a podului de la Braila. Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone. Segmentele de tablier metalic au fost realizate la santierul naval Braila.
In cadrul Master Planului General de Transport, podul figureaza ca parte a Drumului Expres Focsani– Braila – Tulcea – Constanta, drum planificat sa conecteze Nordul Munteniei si Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se afla Delta Dunarii.

Articolul precedentCONTRACT DE PESTE 2 MILIARDE LEI LA CFR – Proiectul prevede proiectarea si executia lucrarilor de modernizare a liniei feroviare Drobeta Turnu Severin–Baile Herculane
Articolul următorCONEXIUNEA DINTRE A3 SI DN1 – Inca cinci kilometri de drum expres vor fi deschisi circulatiei in iulie 2025 (Video)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.