Se lucreaza la primul pod rutier la nivel de autostrada peste Prut la 60 ani de la ultima constructie, anunta secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scriosteanu. Constructia vizeaza Podul de Flori peste Prut de la Ungheni, Golaiesti (RO)- Zagarancea (MD).
Stadiul lucrarilor este urmatorul:
-continua forajele la culeea podului de pe malul Republicii Moldova;
-a fost pregatita platforma necesara forajelor pilei care se afla in proximitatea Prutului;
-a fost aprovizionata organizarea de santier cu materiale suplimentare;
-au fost finalizate drumurile de acces in santier;
-a fost realizata rampa de acces necesara pentru executia lucrarilor la pila 1 pe malul Prutului;
-continua lucrarile si pe malul drept al Prutului.
Durata executiei este de 18 luni, iar sursa de finantare este asigurata din fonduri europene nerambursabile, in valoare de peste 151,68 milioane lei, fara TVA (~40 milioane euro), prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei.
Principalele caracteristici ale acestui obiectiv de investitii sunt:
–261,20 m lungime pod nou peste Prut, din care 130,60 m pe teritoriul Romaniei;
-cate un pod pentru fiecare sens de circulatie;
-2 benzi pe sens + trotuare;
-13 m latime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II);
-8 m latime parte carosabila;
-1 km lungime traseu;
-4 x 3,75 m parte carosabila drum de legatura;
-punct de control trecere frontiera, care va fi dotat cu parcari pentru autovehicule mari, autoturisme si spatii inchise destinate verificarii amanuntite a autoturismelor si tirurilor.