Contractul pentru constructia celui de al doilea lot al Centurii Metropolitane rutiere Cluj-Napoca a fost semnat luni, 12 mai 2025.
Finantat de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, in baza unui protocol incheiat intre CNAIR si Asocierea formata din Primariile Municipiului Cluj – Napoca si ale comunelor Floresti, Gilau, Baciu, Apahida, contractul prevede proiectarea si executia celor 40,67 km in termen de 48 de luni.
Contractul semnat cu o asociere de constructori din Romania, Bulgaria si Bosnia-Hertegovina, demonstreaza inca o data importanta colaborarii dintre autoritatile centrale si locale pentru dezvoltarea regiunilor Romaniei, anunta pe Facebook ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (foto stanga), care a participat la eveniment alaturi de primarul Clujului, Emil Boc (foto dreapta).
Valoarea contractului
Derulatorul acestui contract, in valoare de 4,72 miliarde lei (fara TVA), finantat prin Programul Transport 2021-2027, este Primaria Cluj-Napoca.
Lotul 2 al Centurii Metropolitane Cluj-Napoca este format din 23,67 km de drum national nou, construit la profil de 4 benzi (2 benzi pe sens), la care se adauga aproximativ 17 km de drumuri de legatura si se va desfasura intre Nodul Floresti, Nodul Calea Turzii si Nodul care asigura conexiunea cu Varianta Ocolitoare Cluj Est.
Drumurile de legatura vor permite conexiunea noului sector de Centura cu localitatile din zona periurbana a Municipiului Cluj-Napoca, printre care si Comuna Floresti.
Pe traseu vor fi construite:
-5 tuneluri in lungime totala de aproape 2 km, 14 noduri rutiere;
-1 pod peste raul Becas,
-piste de biciclete cu o lungime totala de 30,35 km;
-1 Centru intretinere si Coordonare (CIC);
-1 Spatiu Servicii, care va permite ulterior inclusiv constructia unor spasii comerciale, in baza unor contracte de concesiune;
-2 Parcari de scurta durata