PASAJ RUTIER PE CENTURA ORADEA CU BANI DIN PNRR – CJ Bihor si CNAIR lanseaza licitatie de 36 milioane lei pentru proiectarea si executia unui proiect necesar pentru implementarea trenului metropolitan care sa lege Oradea de Baile Felix

UAT Judetul Bihor – Consiliul Judeţean Bihor in parteneriat cu Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. cauta antreprenor pentru proiectarea si executia unui pasaj rutier peste centura Oradea, la intersectia cu calea ferata. Proiectul este necesar pentru a putea implementa trenul metropolitan care sa lege municipiul Oradea de Baile Felix si pentru a „se impune o traversare denivelata intre calea ferata si centura Oradea”.

Conform anuntului de licitatie publicat in SEAP luni, 14 aprilie 2025, lucrarile de proiectare si executie la proiectul „Realizare pasaj rutier pe Centura Oradea km 12+320 – intersectie cu calea ferata si relocare retele” care vizeaza lucrari de constructii de poduri rutiere au prevazuta o valoare cuprinsa intre 33.268.505,83  si 36.292.915,45 lei, fara TVA, bani proveniti din PNRR.

Durata acestui contract este de 9 luni.

„Realizarea proiectului “Pasaj rutier pe Centura Oradea km 12+320 – intersectie cu calea ferata si relocare retele”, judetul Bihor este impus de necesitatea de a fluidiza si debloca circulatia din zona. Avand in vedere intentia autoritatilor de a implementa un proiect de tren metropolitan care leaga Mun. Oradea de Baile Felix, se impune o traversare denivelata intre calea ferata si centura Oradea. Lucrarea este amplasata in intravilanul Municipiului Oradea, judetul Bihor, pe centura Oradea la km 12+320, intersectie cu proiectul de cale ferata Tram Train”.

Din punct de vedere tehnic, pasajul suprateran va avea o lungime totala de 95 metri, cu o latime de 20 metri, doua rampe de acces, fiecare avand lungimea de aproximativ 175.5 m – rampa intrare si 298.5 m – rampa de iesire.

„Obiectivul se incadreaza in clasa tehnica II, având 4 (patru) benzi de circulatie, câte 2 pe fiecare sens. Lungimea totala propusa spre amenajare este de 810 m si aceasta se compune din urmatoarele: A: Pasaj rutier suprateran cu 3 deschideri de aproximativ 30 m lungime. Lungimea totala a pasajului rutier este de cca. 95 m. Latimea pasajului rutier va fi de 20.00 m B: Rampe de acces pe pasajul rutier – Proiectul presupune si realizarea a doua rampe de acces pe pasajul suprateran, fiecare avand lungimea de aproximativ 175.5 m – rampa intrare si 298.5 m – rampa de iesire. Latimea rampelor pasajului rutier va fi de 20.00 m. C: Pe o lungime de aproximativ 177 m ( 120 + 57) la inceput proiect, respectiv 64 m la final proiect, se va realiza racordul dintre rampele noului pasaj si Centura Oradea la profil de 4 benzi de circulatie. Latimea amenajarilor este variabila intre 20.00 m (rampe pasaj) si 15.00m (latime actuala centura Oradea)”.

Investitia “Pasaj rutier pe Centura Oradea km 12+320 – intersectie cu calea ferata si relocare retele” este eligibila in cadrul componentei C4. “Transport sustenabil“ a Planului National de Redresare si Rezilienta (PNRR), coordonata de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.

Obiectivul acestei componente este de a spori sustenabilitatea sectorului transporturilor din România prin sprijinirea tranzitiei verzi si digitale a sectorului, respectiv de a dezvolta o infrastructura de transport durabila si ecologica, cu standarde de siguranta adecvate, care sa contribuie la finalizarea retelelor transeuropene de transport (TEN-T) si la descongestionarea nodurilor urbane, stimulând in acelasi timp tranzitia catre un transport sustenabil la nivel national, fiind vizate actiuni orientate catre dezvoltarea de masuri „environmental friendly” pe noile sectoare de transport de mare viteza, asigurarea elementelor de protectie a mediului, precum si a sistemelor inteligente de transport (ITS) si a masurilor de siguranta rutiera. Proiectul este incadrat in Reforma 1: Transport sustenabil, decarbonizare si siguranta rutiera.

Resursele financiare alocate prin PNRR acopera o parte din necesarul total de investitii ale României pentru infrastructura de transport. Pentru a maximiza impactul finantarilor prin PNRR, resursele alocate componentei C4. “Transport sustenabil “ sunt directionate catre acele interventii capabile sa genereze cea mai mare valoare adaugata in conformitate cu strategiile Uniunii Europene si nationale.

Termenul limita pana la care se pot depune ofertele si cererile de participare este 14.05.2025, ora 15.00.

Articolul precedentCOLECTIA DE AUTOSTRAZI PRIMAVARA-VARA – Secretarul de stat Irinel Scriosteanu anunta care sunt sectoarele de drum care urmeaza sa fie date in trafic pana in vara
Articolul următorINCA O INCERCARE DUPA O LICITATIE FARA SUCCES – CFR Bucuresti cauta din nou antreprenor pentru modernizarea infrastructurii feroviare din statiile Targoviste si Nucet. Valoarea contractului este de peste 66 milioane lei, fara TVA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.