Vesti importante pentru judetul Iasi. Ministerul Transportului si Infrastructurii si Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rujtiere (CNAIR) au pe masa documentatiile tehnice pentru avizarea si aprobarea a doua mari proiecte pentru Iasi, si nu numai.
Vorbim despre Varianta de Ocolire Iasi, care are o lungime totala de 8,8 kilometri si o valoare totala de 84,9 milioane euro si despre Varianta de Ocolire Podul Ilioaiei, care va asigura conectivitatea intre A8 si DN28, in lungime de 4,3 kilometri, cu o valoare de executie de 12 milioane euro.
Anuntul a fost facut de secretarul de stat in Ministerul Transporturilor Irinel Scriosteanu care a prezentat detaliat proiectul fiecarei Variantei ocolitoare, precizand ca acestea fact parte dinr-o serie de parteneriate semnate in toamna anului trecut la Iasi cu presedintele Consiliului Judetean Iasi:
„Aceste proiecte fac parte dintr-o serie de parteneriate semnate in toamna anului trecut intre Asociatia infiintata de Consiliul Judetean Iasi, prin domnul presedinte Costel Alexe si Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, prin Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere, in valoare de aproximativ 200 milioane euro”.
Varianta de Ocolire Iasi
Etapa I – Uricani-conexiune cu cartierul Dacia
-lungime traseu total de 8,8 km localizata in sudul orasului Iasi, impartit in 3 sectoare:
– Sectorul km 0 – km 4+747 (2 benzi de circulatie pe sens + banda mediana) Uricani-Cicoarei
– Sectorul 4+747 – km 8+174 (2 x 3,5 metri + trotuare) Cicoarei-Calea Galatei
– Penetratie cartier Dacia (km 0+000 – km 0+596, 2 x 3,5 metri) Calea Galatei-cartier Dacia
– pod peste raul Bahlui
– valoare totala 84,9 milioane euro (cu TVA)
Varianta de Ocolire Podul Ilioaiei
– lungime traseu de 4,3 km
– va ocoli orasul Podu Ilioaiei prin partea de sud, avand ca punct de start km 45+486 al DN28 (E283) printr-o intersectie giratorie ce va face legatura cu iesirea de pe Autostrada Targu Mures – Iasi – Ungheni #A8
– viaduct cu o lungime de 90,3 metri si 3 deschideri x 27 metri peste valea de la km 0+240. Podul este in curba si oblic pe axa vaii traversate
– pod peste raul Bahlui (km 3+900) in lungime de 38,10 metri si o deschidere de 30 metri
– 2 benzi de circulatie
– iluminat public, panouri fonoabsorbante
– valoare 12 milioane euro
„Dupa finalizarea etapei de avizare – aprobare, cele doua obiective de investitii urmeaza sa fie predate catre autoritatile locale ale judetului Iasi pentru demararea procedurilor pentru executie”, a conchis Irinel Scriosteanu.
Amintim ca Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, prin Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin directorul general Cristian Pistol, si Consiliul Judetean Iasi, prin presedintele Costel Alexe, au semnat parteneriate in valoare de circa 200 milioane euro.
Iata care sunt sumele alocate fiecarui proiect de infrastructura:
Centura de ocolire a Municipiului Iasi: in lungime de 8,7 km prevazuta cu 2 benzi pe sens pe sectorul Uricani – Cicoarei, va face legatura cu cartierul Dacia printr-un pod peste Bahlui (40 mil euro)
Varianta de ocolire Iasi Est: in lungime de 32 km, va asigura conexiunea cu drumul TransRegio TR61 Vaslui – Iasi, Autostrada Unirii (Targu Neamt – Iasi – Ungheni) A8, dar si interconectarea la infrastructura rutiera nationala existenta si locala, preluand traficul de tranzit intre DN28 si DN24. Studiul de Fezabilitate este in lucru (85,6 mil euro)
Varianta de ocolire Podul Ilioaiei: in lungime de 4,3 km, varianta propusa va ocoli orasul Podu Ilioaiei prin partea de sud, iar Studiul de Fezabilitate este in lucru (12 mil euro)
Drumul de legatura A8-Letcani Vest – Centura Iasi: in lungime de 8,8 km si doua benzi de circulatie (43,7 mil euro)
Varianta de ocolire Hirlau: realizarea Studiului de Fezabilitate a VO Harlau, in lungime de 5,2 km (17,8 mil euro)