Eveniment marcat de oficialii din Transporturi cu live-uri si comunicate la cald! Semnarea celui mai scump contract al Companiei Natlionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avut loc joi, la Zalau, la Institutia Prefectului, judetul Salaj in prezenta directorului CNAIR Cristian Pistol, precum si a ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu, premierului Marcel Ciolacu, dar si a presedintelui PNL Salaj, Luician Bode, precum si a reprezentantilor companiilor turce, parte a Asocierii Makyol-Ozaltin, care urmeaza sa construiasca cel mai lung tunel rutier din Romania, Tunelul Meses.
Odata cu semnare acestui contract, vor putea fi demarate lucrarile de proiectare, urmate de lucrarile de executie, pentru toate aceste etape antreprenorii turci avand la dispozitie 78 de luni.
Ttronsonul Poarta Salajului – Nusfalau contine doua sectiuni, respectiv Poarta Salajului –Zalau (15,14km), care include tunelul Meses, si Zalau –Nusfalu (25,86 km), pe acest traseu urmand sa fie construite 65 de viaducte, poduri si pasaje, care vor avea o lungime totala de 13 km.
Iata mesajul prin care a marcat momentul semnarii celui mai scump contract din istoria CNAIR directorul general al Companiei Cristian Pistol:
„Contract record semnat astazi la Zalau pentru finalizarea constructiei Autostrazii Transilvania!
Tronsonul Poarta Salajului – Nusfalau, in lungime de 41 km, va fi construit de o Asociere de antreprenori turci (Makyol – Ozaltin), in termen de 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni executie).
In cadrul contractului este prevazuta si construirea celui mai lung tunel rutier din Romania (Tunelul Meses) care va avea o lungime de 2,89 km.
Proiectul, cu cea mai mare valoare de pana acum (6,62 miliarde de lei, fara TVA), finantat prin Programul Transport 2021-2027, include constructia a 65 de viaducte, poduri si pasaje, cu o lungime totala de 13 km.
Intregul tronson de autostrada Poarta Salajului – Nusfalau este compus din doua sectiuni:
Poarta Salajului –Zalau (15,14km), care include tunelul Meses,
Zalau –Nusfalu (25,86 km)”.
Sorin Grindeanu: „Constructia tronsonului de autostrada Poarta Salajului-Nusfalau va asigura o legatura rutiera moderna intre vestul, centrul si nordul Romaniei”
La randul sau, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, prezent la semnarea contractului CNAIR cu asocierea turca Makyol-Ozaltin, a punctat faptul ca implementarea acestui proiect reprezinta un „pas decisiv pentru finalizarea constructiei Autostrazii Transilvania (A3), dupa mai mult de 20 de ani!”:
„CNAIR a semnat astazi contractul pentru constructia ultimului tronson al acestei autostrazi foarte importante pentru economia Romaniei.
Cu o valoare de 6,62 miliarde lei (fara TVA), acesta este cel mai scump contract de infrastructura rutiera semnat pana acum in Romania si va fi derulat de o asociere de constructori turci.
Pe tronsonul de autostrada, cuprins intre Poarta Salajului si Nusfalau, cu o lungime totala de 41 km va fi construit si Tunelului Meses (2,89 km), cel mai lung tunel rutier construit pana acum in Romania.
Contractul, finantat prin Programul Transport 2021-2027, prevede finalizarea noului tronson de autostrada in termen de 78 de luni (18 luni perioada de proiectare si 60 de luni perioada de executie), iar pe traseu vor fi construite inclusiv 65 de viaducte, poduri si pasaje (in lungime totala de 13 km).
Constructia tronsonului de autostrada Poarta Salajului-Nusfalau va asigura o legatura rutiera moderna intre vestul, centrul si nordul Romaniei”.