55 DE MILIOANE LEI PENTRU REDESCHIDEREA LINIEI DE CALE FERATA GALATI-BARLAD – Ministerul Transporturilor solicita suplimentarea bugetului pentru acoperirea costurilor reparatiilor necesare la linia CF 703 Galati – Targu Bujor – Barlad, inchisa dupa calamitatile din septembrie 2024

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a lansat in procedura de dezbatere proiectul de act nomativ care vizeaza redeschiderea circulatiei pe linia de cale ferata Galati-Barlad, inchisa dupa calamitatile naturale din septembrie 2024 din judetul Galati.

In acea perioada, potrivit actului suspus dezbaterii, au avut loc caderi de precipitatii cu caracter extraordinar, cu valori de pana la 200 l/mp intr-o perioada scurta de timp, ceea ce a condus la formarea de torenti pe versantii care marginesc vaile paraului Chineja si Jaravat si afectarea liniei CF 703 Galati – Targu Bujor – Barlad (linie secundara, neelectrificata cu lungimea de 109 km, linia apartinand domeniului public al Statului Roman, care este infrastructura neinteroperabila, inchiriata gestionarului de infrastructura feroviara SC Transferoviar Infrastructura Neinteroperabila SRL).

Prin Hotararea de Guvern supusa dezbateri se prevede alocarea unor sume din Fondul de rezerva bugetara aflat la dispoziţia Guvernului, prevazut in bugetul de stat pe anul 2025, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii in vederea efectuarii lucrarilor de linii necesare pentru redeschiderea circulatiei feroviare pe linia C.F. 703 Galati – Barlad, afectata de calamitatile naturale. Vorbim despre suma de 47.050.000 lei fara TVA (55.989.500 lei cu TVA).

Banii sunt necesari pentru finantarea unor activitati gestionate de una dintre unitatile aflate sub autoritatea ministerului, si anume Compania Nationala de Cai Ferate “CFR” S.A. in vederea efectuarii lucrarilor de linii necesare pentru redeschiderea circulatiei feroviare pe linia C.F. 703 Galati – Barlad, afectata de calamitatile naturale.

Viiturile produse au condus la inundarea zonelor joase si revarsarea apelor peste digurile de protectie. Terasamentul liniei c.f. a fost inundat pe zona cuprinsa intre statia Foltesti cap X (km 33+000 aproximativ) si km 101+900, cu afectarea grava a infrastructurii feroviare, ceea ce a condus la inchiderea circulatiei feroviare.

Ministerul Transporturilor precizedaza ca “in vederea restabilirii circulatiei pe acest interval, sunt necesare lucrari de refacere si consolidare a terasamentului c.f. si refacerea suprastructurii c.f. pe intervalele de circulatie si in statii care sa permita circulatia in deplina siguranta (lucrari de decolmatare si refacere a terasamentului c.f., reconstructia rambleului c.f., lucrari de suprastructura c.f. – demontarea liniei existente pentru eliberarea amplasamentului, inlocuirea sinelor rupte si a traverselor necorespunzatoare, montarea liniei, refacerea substratului caii din ballast spalat de rau, completarea sub linia c.f. cu piatra sparta noua si executarea burajelor tehnologice, drumuri tehnologice”.

In septembrie 2024, Institutul de Studii si Proiectari Cai Ferate a realizat o expertiza privind “lucrari de linii necesare pentru redeschiderea circulatiei feroviare pe linia C.F. 703 Galati – Barlad, afectata de calamitatile naturale din perioada 14-15 septembrie 2024.

Astfel, la sfarsitul lunii septembrie 2024, CFR-SA, in calitate de Administrator al infrastructurii feroviare nationale, pentru restabilirea circulatiei trenurilor pe linia CF703 Galati – Targu Bujor – Barlad, (linie secundara, neelectrificata si are lungimea de 109 km.

Linia apartine domeniului public al Statului Roman, este infrastructura neinteroperabila, inchiriata gestionarului de infrastructura feroviara SC Transferoviar Infrastructura Neinteroperabila SRL), a intreprins demersuri pentru initierea, prin Sucursala Regionala de Cai Ferate Galati, unei proceduri concurentiale, conform prevederilor Legii nr. 99/2016 privind achizitiile sectoriale, cu modificarile si completarile ulterioare, in vederea contractarii lucrarilor de proiectare si executie ,,Lucrari de linii necesare pentru redeschiderea circulatiei feroviare pe linia cf 703 Galati – Barlad afectata de afectata de calamitatile naturale din perioada 14-15 septembrie 2024”.

La sfarsitul anului 2024 s-a derulat procedura de licitatie privind atribuirea contractului de proiectare si executie lucrari necesare pentru redeschiderea circulatiei feroviare pe linia cf 703 Galati – Barlad.

Procedura s-a incheiat in luna februarie 2025, cu declararea unui castigator, iar valoarea contractului este de 47.050.000 lei fara TVA (55.989.500 lei cu TVA).

Articolul precedentSTRATEGIA CNAB DE DEZVOLTARE A INFRASTRUCTURII AEROPORTURARE – Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti SA investeste peste 40 de milioane euro in serviciile de proiectare tehnica pentru infrastructura de transport necesara acomodarii traficului prognozat pentru anul 2040. Licitatia este publica, iar banii provin din „surse proprii ale CNAB”
Articolul următorSE SEMNEAZA CEL MAI SCUMP CONTRACT DE INFRASTRUCTURA DIN ROMANIA – CNAIR parafeaza la finalul acestei saptamani contractul de 6,62 miliarde lei, fara TVA, cu asocierea de firme turcesti Makyol-Ozaltin pentru proiectarea si executia celor 41 de kilometri de la Poarta Salajului la Nusfalau din Autostrada Transilvania, care cuprinde cel mai lung tunel de autostrada din Romania

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.