ADITIONAL LA PROIECTUL AUTOSTRAZII SIBIU-PITESTI – CNAIR a modificat valoarea contractului pentru constructia Sectiunilor 1, 4 si 5 din Sibiu-Pitesti

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii si Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au semnat in 4 martie 2025 Actul Aditional nr. 1/2025 la contractul de finantare nr. 57/2024 privind „Pregatirea proiectului de autostrada Sibiu – Pitesti si constructia Sectiunilor 1, 4 si 5 – Faza 2”.

Este vorba despre proiectul de realizare a autostrazii care va traversa Muntii Carpati, ca parte a Coridorului Paneuropean nr. IV, care strabate Romania de la est la vest (pe ruta Constanta-Bucuresti-Pitesti-Sibiu-Deva-Lugoj-Timisoara-Arad-Nadlac) si care prevede constructia a 40.21 km de autostrada noua 2×2, inclusiv 2 noduri rutiere, 4 noduri rutiere, 21 poduri si pasaje, 7 viaducte, 1 tunel, 1 parcare, 1 spatiu de servicii, 2 centru de intretinere si coordonare.

Prin semnarea Actului Aditional nr.1. Potrivit CNAIR, se modifica una dintre clauzele importante respectiv:

Conditii Generale:

Art. I. La Sectiunea III. Conditii Generale, Articolul 3 – Valoarea contractului de finantare alin (1), (2) si (21), se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

Valoarea totala a Contractului de Finantare este de 6.171.601.448,74 lei.

Valoarea eligibila nerambursabila din Fondul de Coeziune, este in suma de 2.066.288.906,95 lei, echivalent cu 40% din valoarea totala eligibila.

Valoarea co-finantarii eligibile a Beneficiarului este in suma de 3.099.433.360,43 lei, echivalenta cu 60% din valoarea totala eligibila. Diferenta fata de valoarea totala a proiectului reprezinta cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Autostrada Sibiu-Pitesti Sectiunile 1, 4 si 5 isi desfasoara traseul pe teritoriul administrativ a trei judete, Judetul Sibiu (localitatile Selimbar, Talmaciu, Turnu Rosu), Judetul Vâlcea (localitatile Câineni, Racovita, Perisani), Judetul Arges (localitatile Salatrucu, Suici, Cepari, Tigveni, Curtea de Arges, Baiculesti, Merisani, Budeasa, Bascov).

Autostrada Sibiu-Pitesti este situata intre Sibiu (intersectia cu varianta de ocolire Sibiu) si Pitesti (intersectia cu varianta de ocolire Pitesti) in zona centrala a Romaniei. Autostrada Sibiu – Pitesti face parte integranta din Coridorul Paneuropean nr. IV, care strabate Romania de la vest la est, directia Nadlac – Arad – Timisoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Pitesti – Bucuresti – Constanta.

„Obiectivul general al acestui proiect este imbunatatirea eficientei economice a transportului romanesc, prin imbunatatirea timpului de calatorie intre Sibiu si Pitesti si implicit imbunatatirea conectivitatii la nivel regional. Obiectivul coridorului este de a oferi acces direct la Marea Neagra printr-un profil unitar de autostrada precum si la alte tari prin conexiuni de frontiera. Noua autostrada este prima care traverseaza Muntii Carpati si va aduce oportunitati semnificative de dezvoltare pentru toate comunitatile din nordul spre sudul Romaniei. Astfel, proiectul isi propune sa ofere un amestec adecvat de infrastructura „rutiera de inalta calitate”, ca parte a retelei nationale de infrastructura, sa gazduiasca traficul de marfa si pasageri pe distante lungi, precum si traficul local specific zonei metropolitane, asigurand in acelasi timp un nivelul adecvat de siguranta si securitate  a traficului”, precizeaza CNAIR in anuntul privind semnarea contractului pentru Sectiunile 1,4 si 5 – Faza a II-a.

Banii,conform anunturilor Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) provin din Programul Transport 2021-2027, fondurile europene nerambursabile fiind alocate pentru toate cele cinci sectiuni. Perioada de implementare a acestor proiecte este „nu mai tarziu de 31.12.2029”, ceea ce face ca, cel mai realizabil sa se poata circula integral pe Autostrada Sibiu-Pitesti abia din 2030.

Articolul precedentJURNAL DE SANTIER DE PE MAGISTRALA 6 – Metrorex prezinta progresul inregistrat in luna februarie pentru lucrarile care se desfasoara la viitoarea Magistrala 6 care va asigura legatura cu Aeroportul Otopeni
Articolul următorPROTOCOL DE COLABORARE PENTRU SERVICIILE DE CONSULTANTA – Asociatia Romana a Inginerilor Consultanti va intocmi o documentatie de atribuire standardizata pentru contractarea serviciilor de consultanta in marile proiecte de infrastructura rutiera

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.