Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA informeaza ca marti, 11 februarie 2025, a fost desemnata Asocierea formata din IC IÇTAS INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (lider asociere) – ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA S.A. (asociat), castigatoare a procedurii de licitatie publica pentru proiectarea si executia lucrarilor de ”Reabilitare a liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebes, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean” LOT 6: CAP X PO NOU POARTA – CARANSEBES KM 436+887 – KM 474+046,53 (37,160 km).
Oferta financiara a Asociererii formata din IC IÇTAS INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (lider asociere)- ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA S.A. (asociat), a fost de 2.114.352.203,74 lei fara TVA, criteriul aplicat fiind Cel mai bun raport calitate-pret.
Contractul de achizitie publica va fi incheiat de ambele parti la finalul perioadei legale de contestatii.
Sursa de finantare va fi asigurata din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027, de la Bugetul de Stat prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, precum si din alte surse legal constituite, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.
Durata pentru elaborarea proiectului tehnic si executia lucrarilor va fi de 72 de luni, din care 12 luni proiectare si 60 de luni executie.
Valoarea estimata a contractului pentru Proiectarea si Executia lucrarilor aferente obiectivului de investitii”Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebes, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean” LOT 6: CAP X PO NOU POARTA – CARANSEBES KM 436+887 – KM 474+046,53, este cuprinsa in intervalul 2.208.020.546,14 lei – 2.628.839.127,32 lei, fara TVA.
Principalele obiective preconizate sunt:
• modernizarea liniei de cale ferata in conformitate cu Specificatiile Tehnice de Interoperabilitate (STI), linie simpla sau dubla, electrificata, de 25 kV;
• introducerea instalatiilor de centralizare electronice/electrodinamice noi sau reabilitate, dupa caz, in statii si linie curenta si introducerea sistemului de siguranta ERTMS nivel 2 in conformitate cu Specificatiile Tehnice de Interoperabilitate (STI) si cu previziunile cererii de trafic de calatori si de marfa national si international;
• sarcina maxim 22,5 tone/osie;
• lungimea maxima a trenului de 740 m in toate statiile;
• caracteristici ale peroanelor: peroane inalte cu lungime de 400 m, in toate statiile;
• ecartament nominal: 1435 mm;
• lucrari de reabilitare a tunelurilor Fenes si Timpa. In cazul tunelului Timpa, noua cota a niveletei nu asigura gabaritul standard, prin urmare se va realiza largirea acestuia;
• lucrari de constructie noua a 2 tuneluri galerie simpla (policentrica) cu cale dubla: Poarta 2 (550m) si Poarta 3 (305m);
• lucrari civile in statii – lucrari de igienizare si cosmetizare a constructiilor existente, interventii la structuri, eficientizare fluxuri;
• imbunatatirea geometriei traseului in plan si in profil longitudinal (rectificari de curbe si incadrarea elementelor de profil in prevederile normativelor in vigoare);
• lucrari de semnalizare si telecomunicatii;
• se vor asigura viteze de circulatie ale trenurilor de maxim 120 km/h;
• modernizarea instalatiilor de electrificare pe toata lungimea (in sistem de alimentare de 25 kV, 50 Hz);
• marirea capacitatii de tranzit;
• montarea de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot.