SECTIUNEA SUD 1 MAI-TOKIO DIN M6, EXECUTATA 25% – Metrorex prezinta stadiul lucrarilor pe Sectiunile Sud si Nord din Magistrala 6

Progres anuntat de Metrorex pe cele doua Sectiunii ale Magistralei 6 de Metro 1 Mai – Aerportul Otopeni. Conform clarificarilor oferite de oficialii Metrorex, Sectiunea Sud 1 Mai – Tokyo a fost finalizata intr-un procent de 25%.

Pe de alta parte, in ce priveste Sectiunea Nord a M6 Tokyo-Aeroportul Otopeni, Metrorex anunta ca a fost inregistrat un progres semnificativ la viitoarea statie Ion I.C.Bratianu, unde au fost finalizate investigatiile geotehnice si testele de laborator pentru amplasament, precum si prima etapa a instalarii echipamentelor de monitorizare, fiind efectuate si ale lucrari pe acest segment.

Sectiunea Sud a Magistralei 6 de metrou este cuprinsa intre statiile 1 Mai (existenta) – Tokyo (inclusiv), are un traseu de 6,6 km, si are 6 statii si 6 interstatii.

Statii: Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroport Baneasa, Tokyo.

Interstatii: 1 Mai – Pajura, Pajura – Expozitiei, Expozitiei – Piata Montreal, Piata Montreal – Gara Baneasa, Gara Baneasa – Aeroport Baneasa si Aeroport Baneasa – Tokyo.

Antreprenorul desemnat pentru proiectare si executie lucrari structura de rezistenta pentru Sectiunea Sud este Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.S. – MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S.

 

Sectiunea Nord a Magistralei 6 de metrou, Lotul 1.2, se intinde pe o distanta de 7,6 kilometri, este cuprinsa intre statiile Tokyo – Aeroport Otopeni, si contine 6 statii si 6 interstatii.

Statii: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu, Aeroport Otopeni.

Interstatii: Tokyo – Washington, Washington – Paris, Paris – Bruxelles, Bruxelles – Otopeni, Otopeni – Ion I.C. Bratianu, Ion I.C. Bratianu – Aeroport Otopeni.

Antreprenorul desemnat pentru proiectare si executie lucrari structura de rezistenta pentru Sectiunea Nord – Lotul 1.2 este Asocierea Gülermak Ağir Sanayi Insaat Ve Taahhüt A.S. – Somet SA.

Ordinul de incepere a Executiei Lucrarilor pentru statia Ion I.C. Bratianu a fost emis in decembrie 2024.

Proiectul „Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni, Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda – Otopeni” este unul de utilitate publica, de interes national, fiind finantata de la bugetul de stat si fonduri externe rambursabile – credit extern JICA (Japan International Cooperation Agency).

Redam in continuare detaliile privind evolutia lucrarilor pe Sectiunea Sud si Sectiunea Nord din Magistrala M6:

SECTIUNEA SUD, 1 Mai – Tokyo, finalizata in procent de 25%, la sfarsitul lunii ianuarie

-La viitoarea statie de metrou Tokyo, s-au executat 563 m grinda de ghidaj din 650, 82 panouri de pereti mulati din 114 si toti cei 534 de piloti plastici;

-La viitoarea interstatie Tokyo – Aeroport Baneasa s-au executat toti cei 180 de pilotii forati;

-Pentru viitoarea statie Aeroport Baneasa au fost finalizati 338 m de grinda de ghidaj din 372, 62 de panouri pereti mulati din 72 si 683 piloti plastici din 922;

-La viitoarea interstatie Gara Baneasa – Aeroport Baneasa au inceput lucrarile pregatitoare pentru executia centralei de ventilatie;

-54 de panouri de pereti mulati, 18 barete si 12 pereti plastici au fost executati la viitoarea statie de metrou Gara Baneasa;

-La viitoarea statie de metrou piata Montreal s-au executat 26 de panouri de pereti mulati si 650 de piloti plastici. Pentru accesul A, au fost executati 34 de piloti din 120, iar pentru accesul B, 54 din 54;

-La viitoarea statie Expozitiei s-au executat 74 de panouri de pereti mulati din 102 si 27 barete din 43; pentru Accesul C sunt executati 118 piloti forati, iar pentru Accesul B, 6 piloti;

-Pentru viitoarea statie de metrou Pajura s-au executat 50 de panouri de pereti mulati din 86 si 94 de piloti forati din 240 pentru Accesul C;

-La statia de metrou 1 Mai (existenta) continua lucrarile de relocare a utilitatilor si a inceput executia grinzilor de ghidaj.

SECTIUNEA NORD, Tokyo – Aeroport Otopeni

Progres semnificativ la viitoarea statie Ion I. C. Bratianu:

-S-au finalizat investigatiile geotehnice si testele de laborator pentru amplasament;

-Masuratorile topografice au fost complet incheiate;

-Lucrarile de pregatire si instalare a imprejmuirilor de protectie au fost finalizate;

-Organizarea de santier a fost implementata si finalizata conform planificarii;

-Prima etapa a instalarii echipamentelor de monitorizare a fost finalizata, iar procesul este operational;

-Lucrarile de amenajare a terenului, inclusiv demolarea structurilor existente, au fost incheiate;

-A inceput procesul de dezafectare a suprafetelor afectate de lucrari;

-Executia peretilor ghidaj a fost finalizata;

-Excavarea de la nivelul solului pana la planseul superior a fost realizata conform graficului de executie;

-S-a incheiat executia putului de mare adancime.

Articolul precedentJURNAL DE SANTIER DE PE A7 PIETROASELE-BUZAU – Inginerul Mihai Ionescu: „Estimam ca vom finaliza lucrarile la data prevazuta in contract, si anume octombrie 2025”
Articolul următor9 OFERTE PENTRU PRIMUL LOT DIN AUTOSTRADA TIMISOARA-MORAVITA – Un antreprenor italian, doua companii turcesti si 6 asocieri romano-turce, turce, romano-bulgare sau romano-ungare vor sa obtina contractul de 5,65 miliarde lei, fara TVA pentru proiectarea si executia celor 35,67 kilometri din Lotul Remetea Mare-Jebel 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.