Progres anuntat de Metrorex pe cele doua Sectiunii ale Magistralei 6 de Metro 1 Mai – Aerportul Otopeni. Conform clarificarilor oferite de oficialii Metrorex, Sectiunea Sud 1 Mai – Tokyo a fost finalizata intr-un procent de 25%.
Pe de alta parte, in ce priveste Sectiunea Nord a M6 Tokyo-Aeroportul Otopeni, Metrorex anunta ca a fost inregistrat un progres semnificativ la viitoarea statie Ion I.C.Bratianu, unde au fost finalizate investigatiile geotehnice si testele de laborator pentru amplasament, precum si prima etapa a instalarii echipamentelor de monitorizare, fiind efectuate si ale lucrari pe acest segment.
Sectiunea Sud a Magistralei 6 de metrou este cuprinsa intre statiile 1 Mai (existenta) – Tokyo (inclusiv), are un traseu de 6,6 km, si are 6 statii si 6 interstatii.
Statii: Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroport Baneasa, Tokyo.
Interstatii: 1 Mai – Pajura, Pajura – Expozitiei, Expozitiei – Piata Montreal, Piata Montreal – Gara Baneasa, Gara Baneasa – Aeroport Baneasa si Aeroport Baneasa – Tokyo.
Antreprenorul desemnat pentru proiectare si executie lucrari structura de rezistenta pentru Sectiunea Sud este Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.S. – MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S.
Sectiunea Nord a Magistralei 6 de metrou, Lotul 1.2, se intinde pe o distanta de 7,6 kilometri, este cuprinsa intre statiile Tokyo – Aeroport Otopeni, si contine 6 statii si 6 interstatii.
Statii: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu, Aeroport Otopeni.
Interstatii: Tokyo – Washington, Washington – Paris, Paris – Bruxelles, Bruxelles – Otopeni, Otopeni – Ion I.C. Bratianu, Ion I.C. Bratianu – Aeroport Otopeni.
Antreprenorul desemnat pentru proiectare si executie lucrari structura de rezistenta pentru Sectiunea Nord – Lotul 1.2 este Asocierea Gülermak Ağir Sanayi Insaat Ve Taahhüt A.S. – Somet SA.
Ordinul de incepere a Executiei Lucrarilor pentru statia Ion I.C. Bratianu a fost emis in decembrie 2024.
Proiectul „Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni, Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda – Otopeni” este unul de utilitate publica, de interes national, fiind finantata de la bugetul de stat si fonduri externe rambursabile – credit extern JICA (Japan International Cooperation Agency).
Redam in continuare detaliile privind evolutia lucrarilor pe Sectiunea Sud si Sectiunea Nord din Magistrala M6:
SECTIUNEA SUD, 1 Mai – Tokyo, finalizata in procent de 25%, la sfarsitul lunii ianuarie
-La viitoarea statie de metrou Tokyo, s-au executat 563 m grinda de ghidaj din 650, 82 panouri de pereti mulati din 114 si toti cei 534 de piloti plastici;
-La viitoarea interstatie Tokyo – Aeroport Baneasa s-au executat toti cei 180 de pilotii forati;
-Pentru viitoarea statie Aeroport Baneasa au fost finalizati 338 m de grinda de ghidaj din 372, 62 de panouri pereti mulati din 72 si 683 piloti plastici din 922;
-La viitoarea interstatie Gara Baneasa – Aeroport Baneasa au inceput lucrarile pregatitoare pentru executia centralei de ventilatie;
-54 de panouri de pereti mulati, 18 barete si 12 pereti plastici au fost executati la viitoarea statie de metrou Gara Baneasa;
-La viitoarea statie de metrou piata Montreal s-au executat 26 de panouri de pereti mulati si 650 de piloti plastici. Pentru accesul A, au fost executati 34 de piloti din 120, iar pentru accesul B, 54 din 54;
-La viitoarea statie Expozitiei s-au executat 74 de panouri de pereti mulati din 102 si 27 barete din 43; pentru Accesul C sunt executati 118 piloti forati, iar pentru Accesul B, 6 piloti;
-Pentru viitoarea statie de metrou Pajura s-au executat 50 de panouri de pereti mulati din 86 si 94 de piloti forati din 240 pentru Accesul C;
-La statia de metrou 1 Mai (existenta) continua lucrarile de relocare a utilitatilor si a inceput executia grinzilor de ghidaj.
SECTIUNEA NORD, Tokyo – Aeroport Otopeni
Progres semnificativ la viitoarea statie Ion I. C. Bratianu:
-S-au finalizat investigatiile geotehnice si testele de laborator pentru amplasament;
-Masuratorile topografice au fost complet incheiate;
-Lucrarile de pregatire si instalare a imprejmuirilor de protectie au fost finalizate;
-Organizarea de santier a fost implementata si finalizata conform planificarii;
-Prima etapa a instalarii echipamentelor de monitorizare a fost finalizata, iar procesul este operational;
-Lucrarile de amenajare a terenului, inclusiv demolarea structurilor existente, au fost incheiate;
-A inceput procesul de dezafectare a suprafetelor afectate de lucrari;
-Executia peretilor ghidaj a fost finalizata;
-Excavarea de la nivelul solului pana la planseul superior a fost realizata conform graficului de executie;
-S-a incheiat executia putului de mare adancime.