TRONSONUL 2 DIN AUTOSTRADA UNIRII, IN LICITATIE – Valoarea contractului pentru proiectarea si executia celor 28,6 kilometri este de 5 miliarde lei, fara TVA

Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) anunta ca a transmis la Sistemul Electronic pentru Achizitii Publice (SEAP) contractul pentru proiectarea si executia tronsonului 2 al Autostrazii Motca-Iasi-Ungheni, care are o valoare estimata de 5 miliarde lei, cu finantare asigurata din fonduri europene prin Programul Transport PT 2021-2027.

Anuntul de licitatie de pe SEAP va fi vizibil dupa publicarea in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Potrivit precizarilor oferite de CNIR, tronsonul 2 Targu Frumos-Letcani are o lungime de 28,6 kilometri, contine 33 de lucrari de arta (poduri si pasaje) care insumeaza o lungime de 7,8 kilometri, cel mai lung pasaj avand 1130 metri peste raul Bahlui, si doua 2 tuneluri si 3 noduri rutiere, respectiv Nod Podul Iloaiei, Nod Letcani, Nod la Drumul de Legatura cu DN 28.

Pentru Tronsonul 2 Targu Frumos-Letcani al Autostrazii Motca-Iasi-Ungheni, CNIR a prevazut un termen de finalizare de 46 de luni, respectiv 10 luni pentru proiectare si 36 de luni pentru executie.

„Pentru a asigura finalizarea in cel mult 14 luni a segmentului de autostrada care va functiona ca o centura a localitatii Podu Iloaiei, CNIR a prevazut acordarea punctajului suplimentar constructorului care isi asuma si prioritizeaza acest segment cu o lungime de 4 kilometri”, precizeaza CNIR.

In cadrul contractului vor mai fi executate, inclusiv:

-Drum de Legatura cu 2 benzi cu DN 28 D in lungime de 5,23 km.

-Drum de Legatura cu 4 benzi cu DN 28 in lungime de 7,6 km.

-2 parcari de scurta durata, un spatiu de servicii tip S 3, un Centru de intretinere si Coordonare- CIC.

„Construirea Tronsonului 1 Motca-Târgu Frumos (27 km), lansat in licitatie pe 23 ianuarie 2025 si a tronsonului 2 Târgu Frumos-Letcani, care asigura legatura municipiului Iasi la Autostrada Moldovei -A 7 si mai departe la Autostrada Transilvaniei -A3, reprezinta obiective prioritare ale Companiei. Realizarea celor doua tronsoane devine o necesitate si din perspectiva evolutiei fluxurilor de trafic, in sensul cresterii acestora intre Motca si Iasi, asa cum reiese din scenariile prezentate in tabelul alaturat.

Valorile de trafic sunt estimarile realizate in cadrul documentatiei de specialitate a Studiului de Fezabilitate”, conchide Compania de Investitii Rutiere.

Termenul pentru depunerea ofertelor este 24 martie 2025.

Articolul precedentAKTOR A INTRAT COMPLET IN MUNTE – Toate cele patru masini de forat ale Aktor au intrat complet in munte in zona localitatii Racos, sapand cele doua perechi de tuneluri pe subsectiunea 2 Apata – Cata a caii ferate Brasov – Sighisoara: doua inspre Ormenis si celelalte doua inspre Homorod
Articolul următorLOTUL 2 DIN FOCSANI-BACAU, GATA PANA LA FINALUL ANULUI – UMB, demonstratie de forta fara precedent pe Autostrada Moldovei, Lotul 2 Domnesti Targ – Racaciuni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.