Avanseaza lucrarile pe Autostrada A13 Brasov-Bacau, unde s-au realizat peste 3000 de metri liniari de foraje geotehnice. Anuntul a fost facut de Compania Nationala de Investitii Rutiere joi, 16 ianuarie 2025, compania precizand ca verifica in prezent situatia forajelor geotehnice incluse in contractul pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate al Autostrazii A 13 Brasov-Bacau.
Echipa CNIR a monitorizat lucrarile din zona orasului Târgu Secuiesc, judetul Covasna, stadiul fiind urmatorul :
-Pentru realizarea studiului geotehnic sunt mobilizate 5 utilaje de foraj;
-Prestatorul a efectuat peste 3000 de metri liniari de foraje geotehnice;
Toate cele 5 echipamente sunt localizate, in prezent, judetul Covasna, precizeaza CNIR.
Potrivit estimarilor oficialilor, lungimea estimata a traseului care se desfasoara in judetele Brasov, Covasna si Bacau este de 162,5 kilometri, iar durata de finalizare a Studiului de Fezabilitate este de 24 de luni, calculata de la momentul inceperii activitatii, septembrie 2024.
Contractul are o valoare de 81 milioane lei (fara TVA), iar prestatorul, Consitrans SRL, trebuie sa predea urmatoarele documente :
• Studiu si Proiect Geotehnic
• Studiu Topografic
• Studiu Arheologic
• Documentatia de mediu (Acord de Mediu)
• Studiu de Fezabilitate final
Posibile corectii de traseu pe A13
Totodata, CNIR a precizat ca ar putea exista modificari de traseu in zona localitatii Harman, judetul Brasov, dupa ce s-a ridicat problmea, de catre o autoritate, de reevaluare si reproiectare a traseului:
„In ceea ce priveste traseul Autostrazii A 13 in zona localitatii Harman, judetul Brasov, o autoritate nationala a ridicat problema reevaluarii si reproiectarii traseului pentru respectiva zona. Conducerea Companiei Nationale de Investitii Rutiere este in legatura cu autoritatile implicate, iar dupa primirea tuturor informatiilor si clarificarea situatiei, in colaborare cu autoritatile locale, va fi in masura sa prezinte propunerile privind corectiile de traseu in zona mentionata”.
Sectorul Brasov-Bacau al Autostrazii A13 se va conecta cu viitoarea Autostrada Sibiu-Fagaras-Brasov printr-un nod de mare viteza in zona localitatii Codlea, iar in zona Bacaului, la Racaciuni cu Autostrada Moldovei -A 7.
Proiectul face parte din coridorul de conectivitate ,,Carpatia” si este inclus in Planul Investitional al României 2021-2030.
CNAIR a semnat pe 21 iunie 2024 contractul pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate necesar constructiei celor 164 de km ai acestei autostrazi care asigura legatura dintre Moldova si Transilvania.
Publicatia ”Lumea Infrastructurii” scria pe 30 aprilie 2024 ca proiectantul Consitrans a castigat contractul pentru finalizarea studiului de fezabilitate al Autostrazii A 13 Brasov-Bacau. Aceasta este a treia licitatie pentru finalizarea proiectarii preliminare a fost lansata in urma cu un an. Desemnarea s-a facut dupa jumatate de an de amanari.
In luna aprilie 2024, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu declara ca intarzierea se explica si prin clarificarile pe care le-a cerut CNAIR de la Agentia Nationala pentru Achizitii Publice, contractul incluzand si studii geotehnice pe care pana acum, CNAIR le solicita in etapa de proiectare. Ministrul Grindeanu a estimat desemnarea castigatorului ”in cateva saptamani”.