PISTA DE CANOTAJ PE DRUMUL DE MARE VITEZA BUCURESTI-GIURGIU – Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, si presedinta Federatiei Romane de Canotaj, Elisabeta Lipa au semnat protocolul

 

Pe amplasamentul gropilor de imprumut ale viitorului Drum de mare viteza Bucuresti-Giurgiu va fi realizata o pista olimpica de canotaj. Initiativa apartine Companiei Nationale de Investitii Rutiere al carei director general este Gabriel Budescu, care, la data de 13 ianuarie 2025, a semnat cu Federatia Romana de Canotaj, condusa de Elisabeta Lita, protocolul pentru amenajarea unei piste olimpice de canotaj pe amplasamentul gropilor de imprumut ale viitorului Drum de mare viteza Bucuresti-Giurgiu.

Contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al Drumului de mare viteza Bucuresti -Giurgiu are o durata totala de 18 luni, iar finantarea este asigurata din fonduri europene, prin Programul Transport 2021-2027.

Pentru a realiza o pista olimpica de canotaj este nevoie de o suprafata de aproximativ 50-60 hectare avand o lungime minima de 2500 metri si o latime de minimum 160 de metri. Realizarea pistei de canotaj se doreste a deveni un proiect complementar, prin amenajarea gropilor de imprumut ramase dupa extragerea materialului necesar executiei terasamentului pentru autostrada/drum expres Bucuresti-Giurgiu.

La semnarea acordului de parteneriat, presedinta Federatiei Romane de Canotaj, doamna Elisabeta Lipa, a subliniat demersul in premiera prin care se propune un proiect suplimentar realizarii acestui obiectiv major de infrastructura rutiera:

,,Ne surprinde in mod placut aceasta initiativa a Companiei Nationale de Investitii Rutiere, mai ales ca, in prezent, nu exista nicio pista olimpica de canotaj amenajata la standarde internationale. Este un demers in sprijinul sportului romanesc, iar Federatia Romana de Canotaj va oferi tot suportul tehnic pentru ca acest proiect sa fie realizat respectand toate cerintele in domeniu. “

La randul sau, directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a explicat ca, inca din faza elaborarii Studiului de Fezabilitate au fost prevazute cerinte pentru a determina conditiile necesare amenajarii acestei piste de canotaj :

,,In caietul de sarcini pentru realizarea Studiului de Fezabilitate am prevazut foraje geotehnice pentru a determina nivelul panzei freatice si cat variatia acesteia, iar in baza documentatiei pe care o va preda proiectantul, vom stabili locatia viitoarei piste de canotaj. Consideram foarte important ca proiectele noastre de investitii rutiere sa includa si o componenta dedicata comunitatilor locale si partenerilor institutionali, in acest caz, Federatia Romana de Canotaj. Tocmai pentru acest motiv, ne propunem sa prezentam acest proiect complementar si Comisiei Europene in vederea demersurilor pentru sustinerea proiectului”.

Articolul precedentAUTOSTRADA NORDULUI, FAZA PE MEDIU – Avans pe Autostrada Baia Mare – Suceava, Lotul 2 Bistrita-Vatra Dornei. Agentia Nationala pentru Protectia Mediului autorizeaza lucrarile
Articolul următorSERVICII DE SUPERVIZARE PE AUTOSTRADA UNIRII – CNIR a lansat in licitatie contractul pentru supervizarea lucrarilor pe lotul 2 A Ditrau-Grinties, in lungime de 38 kilometri. Contractul are o valoare cuprinsa intre 64 si 75 milioane lei, fara TVA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.