Interes major pentru Drumul Expres Focsani-Braila. Compania Nationala de Investitii Rutiere anunta ca au fost depuse cinci oferte pentru proiectarea si executia Drumului Expres Focsani-Braila, respectiv oferte din partea unor asocieri si constructori din Romania, Bulgaria si Italia. Interesul pentru executia acestui proiect este cu atat mai mare cu cat contractul a fost licitat intr-un singur lot, fiind, de altfel, cel mai lung tronson de drum de mare viteza care va fi construit in cadrul unui singur contract.
Vorbim despre un proiect care are o lungime totala de 73 de kilometri, care va asigura legatura intre Autostrada Moldovei Ploiesti-Pascani (A7), Podul peste Dunare de la Braila, Drumul Expres Braila-Galati (DEx 6), Tulcea si Constanta si pentru care a fost prevazuta o investitie de 5,3 miliarde lei. Banii provin din fonduri europene, iar durata de realizare a acestui proiect este de 42 de luni, dintre care 6 luni pentru proiectare si 36 de luni pentru etapa de executie. Garantia lucrarilor este de 5 ani.
Iata care sunt cei cinci ofertanti pentru proiectarea si executia Drumului Expres Focsani-Braila:
1. Ofertant unic WEBUILD SPA-MILANO (Italia)
2. Asocierea TRACE Group Hold (Lider, Bulgaria)-Tancrad-Citadina 98, Add Global Design, Creative Road Design-Primacons Group SRL-Drum Asfalt-Olroad Construct
3. Asocierea SA&PE Construct (Lider, Romania)- Spedition UMB-Tehnostrade SRL-Arcada Company
4. Asocierea CONI (Lider, Romania) -Pimk-TQM Management
5. Asocierea DANLIN XXL (Lider, Romania) -Intertranscom Impex SRL-Groma Hold LTD.
,,Am inclus criterii de evaluare noi in documentatia proiectului, respectand angajamentele nationale fata de obiectivele de dezvoltare sociala, politicile de mediu privind schimbarile climatice si inovare. Astfel, oferta financiara are o pondere de 40%, iar in oferta tehnica (60%) am inclus urmatorii factori de evaluare cu procentele aferente:
• 6% pentru cresterea incluziunii sociale (angajarea fortei de munca de pe plan local/someri/persoane cu dizabilitati)
• 5% Emisii CO 2/Schimbari climatice : materiale sustenabile pentru constructii
• 5% Emisii CO 2/Schimbari climatice : pentru utilaje sustenabile (hibrid/electrice)
• 6 % pentru utilizarea Building Information Modelling (BIM).
Chiar daca am decis licitarea intr-un singur lot, viitorul antreprenor va putea deschide circulatia pe segmente de drum functionale independent”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
CNIR a precizat care sunt capacitatile tehnice ale Drumului Expres Focsani-Braila, amintind in acest sens si cele 57 de lucrari de arta existente pe cei 73 kilometri ai drumului expres:
Drumul Expres Focsani-Braila va avea doua benzi pe sens (4 X 3,50 metri), banda mediana (latime 3 metri), acostament consolidat (2 X 2,25 m) si parapete de beton tip New Jersey pentru zona mediana.
Pe traseul din judetele Vrancea si Braila sunt prevazute 57 de structuri (poduri si pasaje) si sase noduri rutiere :
• Nodul Focsani (intersectie A 7)
• Milcovul (DN 23 A),
• Maicanesti (DN 23),
• Corbu (DN 23),
• Silistea (DJ 221 C)
• Nodul rutier Braila (intersectie Drum Expres Buzau-Braila)
Totodata, Drumul Expres Focsani-Braila are prevazute si doua parcari de scurta durata (stanga + dreapta) cu 120 de locuri si platforma de cantarire inclusa respectiv Spatii de servicii tip S 1 (stanga + dreapta) cu 150 locuri parcare, prevazute cu spatiu rezervat pentru benzinarie si spatiu pentru comert/alimentatie publica, precum si un Centru de Intretinere si Coordonare (CIC) si Centru de Monitorizare si Informare.