Oficialii Companiei Nationale de Investitii Rutiere (CNIR) s-au intalnit cu reprezentantii Chryso Romania, parte a companiei Saint-Gobain, unul dintre cei mai importanti furnizori de solutii pentru infrastructura de transport din Europa si Romania pentru a discuta despre posibilitatea furnizarii de solutii pentru infrastructura rutiera.
Au fost prezentate solutii care ar urma sa fie aplicate pe marile santiere nationale, unde se desfasoara lucrari derulate de CNIR, precum Autostrada Unirii A8, unde sunt prevazute peste 50 de tuneluri, si unde se impun produse si sisteme sustenabile care sa urmareasca reducerea poluarii.
Intalnirea de lucru a avut loc la sediul Companiei Nationale de Investitii Rutiere, Chryso Romania, parte a companiei Saint-Gobain, fiind unul dintre cei mai importanti furnizori de solutii pentru infrastructura de transport din Europa si Romania.
Potrivit precizarilor CNIR, intalnirea a avut loc la propunerea Chryso Romania, cu scopul de a le fi prezentate oficialilor CNIR produselor si sistemelor care ar putea fi utilizate pe santierele de infrastructura rutiera.
In cadrul discutiilor, precizeaza CNIR, au fost abordate teme precum sustenabilitatea materialelor si reducerea poluarii, dar si metode privind executia de tuneluri:
– Neutralitate din punctul de vedere al emisiilor de carbon, pana in 2050.
– Solutii pentru ciment si betoane – Aditivii din portofoliul Chryso.
– Solutii pentru subteran – Executia prin: TBM, NATM si Cut&Cover.
(Tehnologia de executie a unui tunel difera in functie de lungimea, diametrul, acoperirea tunelului si structura geologica a terenului. Calculul tehnico-economic este cel ce transmite modul de executie.)
– Procedee de combatere a infiltratiilor in timpul executiei
– Procedee de combatere a infiltratiilor post executie.
„Solutiile prezentate in cadrul intalnirii ar putea avea aplicabilitate pentru proiectele de lucrari derulate de CNIR S.A. Spre exemplu, pentru Autostrada ,,Unirii” -A 8 sunt prevazute peste 50 de tuneluri”, a punctat CNIR.