LICITATII IN CASCADA PE AUTOSTRADA UNIRII – CNIR a trimis la ANAP documentatia pentru proiectarea si executia Lotului 2 Grinties-Pipirig, cel mai dificil lot din A8. 70% din traseul de 31,5 km este reprezentat de tuneluri si pasaje

Autostrada Unirii A8 intra in curand integral in licitatie pe segmentul montan Sarateni-Pipirig. Dupa ce Ministerul Transporturilor prin institutiile abilitate a scos la licitatie deja 3 din cele 4 loturi ale Autostrazii Unirii – Sectiunea Sarateni-Pipirig – a venit momentul lansarii in licitatie si a celui de-al patrulea lot. Cel mai probabil saptamana viitoare.

Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) a anuntat vineri, 1 noiembrie 2024, ca a fost trimisa spre validare la Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) documentatia pentru proiectarea si executia lotului 2B Grinties-Pipirig, cunoscut ca fiind cel mai dificil lot al Autostrazii Unirii -A8.

In lungime totala de 31,5 km, Lotul 2B Grinties-Pipirig prezinta o complexitate tehnica ridicata pentru ca, precizeaza CNIR, „include lucrari majore de arta (tuneluri, viaducte, poduri si pasaje) si volume considerabile de lucrari de excavare si consolidari”.

Concret, lungimea pasajelor si a tunelurilor de pe Lotul 2B Grinties-Pipirig este de aproximativ 20 kilometri, reprezentand astfel aproape 70% din lungimea intregului lot:

16 tuneluri (cel mai lung tunel este de 940 de metri)

60 de poduri si viaducte, doua poduri avand peste 1000 de metri lungime (cel mai lung fiind podul peste raul Bistrita si DN 15 -1275 metri)

CNIR mentioneaza totodata ca Lotul 2B Grinties-Pipirig se desfasoara in judetul Neamt si include un nod rutier langa Tulghes (UAT Grinties), conexiune cu lotul 2A si o descarcare provizorie la Est, conexiune cu lotul 2C (Pipirig-Vanatori Neamt/Leghin) pentru a asigura functionalitatea independenta.

„In criteriile de evaluare, am prevazut acordarea unui punctaj pentru utilizarea BIM (Building Information Modelling) si am stabilit criterii pentru a incuraja incluziunea sociala, respectiv angajarea persoanelor din judetele Neamt, Harghita, Mures, Iasi, Bacau si Suceava”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.

Durata de realizare a Lotului 2B Grinties-Pipirig este de 54 de luni, din care 14 luni etapa de proiectare si 40 de luni pentru executie.

Termenul limita pentru depunerea ofertelor in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) va fi stabilit dupa validarea ANAP. 

Sectiunea de munte Sarateni-Pipirig de pe Autostrada ,,Unirii “-A 8 are o lungime de 116 kilometri si include patru loturi :

1.Lotul 1C Sarateni-Joseni (32,4 km)

Publicat in SEAP. Termen pentru depunere ofertelor : 16.12. 2024

2. Lotul 1D Joseni-Ditrau (14,4 km)

Publicat in SEAP. Termen pentru depunerea ofertelor : 25.11.2024

3.Lotul 2A Ditrau-Grinties (37,9 km)

Publicat in SEAP. Termen pentru depunerea ofertelor : 19.12.2024

4.Lotul 2B Grinties-Pipirig (31,5 km)

Documentatia a fost transmisa, spre validare, catre Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) vineri, 1.11.2024.

Articolul precedentLOTUL 1C SARATENI-JOSENI DIN A8, IN LICITATIE – Contractul pentru proiectarea si executia celor 32,4 km ai Lotului 1C are o valoare de 6,1 miliarde lei, fara TVA si trebuie realizat in 54 luni
Articolul următorA FOST ATRIBUIT CEL MAI SCUMP CONTRACT DE INFRASTRUCTURA DIN ROMANIA – La 4 ani de la prima licitiatie, Ministerul Transporturilor anunta ca a atribuit unei asocieri de firme turceri contractul pentru proiectarea si executia celor 41 km ai sectiunilor Poarta Salajului-Zalau si Zalau-Nusfalau din Autostrada Transilvania, care include si cel mai lung tunel de autostrada din Romania, Tunelul Meses

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.