Ofertele pentru contractul privind constructia lotului Sarateni-Joseni al Autostrazii A8 (sectiunea montana a Autostrazii Unirii) se pot depune pana in 16 decembrie 2024.
Contractul, lansat de Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) in licitatie, are o valoare estimata de 6,1 miliarde lei (fara TVA) si o durata de 54 de luni (14 luni pentru etapa de proiectare si 40 de luni pentru executia lucrarilor).
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunta ca pe cei 32,4 kilometri ai Lotului 1C se vor construi inclusiv:
-39 de poduri si pasaje;
-3 tuneluri unidirectionale;
-4 polate;
-2 pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte);
-2 parcari de scurta durata (cu 12 spatii de incarcare pentru masini electrice).
Lungimea pasajelor si a tunelurilor este de aproximativ 16 kilometri si reprezinta 50% din lungimea totala a acestui lot de autostrada. Cel mai lung pasaj va avea 1.736 metri, iar cel mai inalt viaduct va avea 45 de metri.
Pe Lotul Sarateni-Joseni vor fi asigurate descarcari provizorii pentru ca acesta sa poata functiona independent, pana la finalizarea loturilor vecine. Constructia este finantata prin Programul Transport 2021-2027.
Sectiunea de munte Sarateni-Pipirig de pe Autostrada Unirii (A8) are o lungime de 116 kilometri si include patru loturi:
1.Lotul 1C (Sarateni-Joseni): 32,4 km
2.Lotul 1D (Joseni-Ditrau): 14,4 km
3.Lotul 2A (Ditrau-Grinties): 37,9 km
4.Lotul 2B (Grinties-Pipirig): 31,5 km
Pentru Lotul 1D (Joseni-Ditrau), data limita stabilita pentru depunerea ofertelor este 25 noiembrie.
Pentru Lotul 2A (Ditrau-Grinties) se asteapta validarea documentatiei.
Pana la sfarsitul saptamanii, CNIR va transmite spre validare la ANAP documentatia pentru Lotul 2 B (Grinties-Pipirig), ultimul lot al sectiunii Sarateni-Pipirig.