LICITATIE DE 60 MILIOANE LEI LA CALEA FERATA – CF Craiova vrea sa modernizeze infrastructura feroviara din statiile Amaradia si Hm Bascov. Proiectul este finantat prin PNRR

Sucursala Regionala CF Craiova a lansat o licitatie publica pentru contractarea de servicii de proiectare si executie de lucrari de semnalizare feroviara la Statiile Amaradia si Hm Bascov. Obiectivul achizitiei lansate de CFR Craiova este de a spori eficienta economica si siguranta feroviara prin cresterea nivelului de centralizare al instalatiilor de semnalizare feroviara, lucrarile vizand 8 loturi – Lot 7 – Statii CF: Lot 2– Sucursala Regionala CF Craiova” – Statiile CF Amaradia si Bascov. Obiectivul general la care contribuie realizarea proiectului consta in modernizarea infrastructurii feroviare din statia Amaradia si din statia Bascov, in vederea indeplinirii „Strategiei de dezvoltare a infrastructurii feroviare 2021-2025″, aprobata de Guvernul României prin HG 985/2020.

Durata de implementare a proiectului a carui valoare este cuprinsa in intervalul 50.545.867,90 si 59.745.789,64 lei, este de 80 luni si prevede lucrari de constructii de cladiri; Instalare de echipament de telecomunicatii; Servicii de proiectare tehnica pentru infrastructura de transport; Servicii de asistenta tehnica; Servicii de publicitate.

Conform anuntului publicat in SEAP, Compania Nationala de Cai Ferate „CFR”- SA a finalizat documentatia de avizare a lucrarilor de interventii pentru proiectul „Sporirea eficientei economice si a sigurantei feroviare prin cresterea nivelului de centralizare al instalatiilor de semnalizare feroviara” si precizeaza ca prin aceste lucrari nivelul de centralizare al instalatiilor de semnalizare prin centralizarea instalatiilor si integrarea acestora in centre de management ale traficului se va rezolva problema deficitului de personal, si se va contribui la imbunatatirea sigurantei circulatiei trenurilor, conducand implicit la cresterea vitezei de circulatie pe sectiile modernizate: „Dupa finalizarea lucrarilor de „ Sporirea eficientei economice si a sigurantei feroviare prin cresterea nivelului de centralizare al instalatiilor de semnalizare feroviara”, se anticipeaza urmatoarele beneficii:

a) reducerea costurilor de exploatare in domeniul conducerii traficului;

b)imbunatatirea conditiilor de siguranta a traficului feroviar;

c) asigurarea unor conexiuni mai rapide cu alte rute feroviare din zona;

d) cresterea atractivitatii si accesibilitatii la transportul feroviar a oraselor si comunelor aflate pe traseu”.

Proiectul este finantat prin Planul National de Redresare si Rezilienta – PNRR:

„Finantarea obiectivului de investitii se realizeaza din PNRR – capitolul I.1-Modernizarea si reinnoirea infrastructurii feroviare din Pilonul I-Tranzitia verde, Componenta C4-Transport sustenabil, respectiv „Centralizari electronice si electro­dinamice”, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii si din veniturile proprii ale Companiei Nationale de Cai Ferate „C.F.R.”-S.A, precum si din alte surse legal constituite, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii, conform prevederilor OUG nr. 124/2021, Legii Bugetului de Stat nr. 421/2023, respective HG nr. 209/2022 si cuprinse in buget la titlurile bugetare cod 60 – “Proiecte cu finantare din sumele reprezentând asistenta financiara nerambursabila aferenta PNRR”, in baza acordurilor/contractelor /deciziilor/ordinelor de finantare incheiate potrivit legii.

CLAUZA SUSPENSIVA: Procedura de atribuire de desfasoara sub incidenta prezentei clauze suspensive, in sensul ca incheierea contractului de achizitie sectoriala este conditionata de obtinerea/aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibila doar in situatia in care se respecta dispozitiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul in care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza, Entitatea Contractanta va aplica prevederile art. 225 alin. (1) lit. c) teza a II-a din Legea 99/2016 cu modificarile si completarile ulterioare, fiind imposibila incheierea contractului de achizitie sectoriala. Entitatea Contractanta estimeaza ca va obtine finantarea necesara semnarii contractului in 12 luni de la aprobarea raportului procedurii”.

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: este 28.11.2024, ora 15:00.

Articolul precedentSTADIUL LUCRARILOR LA MAGISTRALA 6 – Metrorex actualizeaza jurnalul de santier. Ce lucrari s-au mai efectuat pe Sectiunea Sud a viitoarei Magistrale 6, tronsonul 1 Mai – Tokyo (Video)
Articolul următorIN ATENTIA AERODROMURILOR CIVILE – Ministerul Transporturilor aloca 200 milioane euro pentru sprijinirea investitiilor in noi capacitati de producere a energiei electrice  produsa din surse regenerabile pentru autoconsumul aerodromurilor. Un aerodrom poate obtine maxim 30 milioane euro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.