Vor fi instituite noi restrictii de circulatie in vederea realizarii lucrarilor aferente Proiectului „Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni, Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda – Otopeni„, spun surse apropiate situatiei, pentru ”Lumea Infrastructurii”.
Astfel, se estimeaza ca incepand cu data de 12 septembrie 2024 se vor institui primele restrictii de circulatie necesare executiei lucrarilor pentru Sectiunea Tokyo-Aeroport Otopeni (Sectiunea de Nord a Proiectului. Lot 1.2).
Primele masuri de restrictii vor fi instituite cu o durata de aproximativ 90 de zile, perioada de timp in care vor fi executate lucrari preliminare pentru realizarea structurilor aferente viitoarelor statii de metrou.
Acestea fiind necesare a se institui astfel:
STATIA WASHINGTON
Statia va fi amplasata in laterala estica a Soselei Bucuresti-Ploiesti, zona de Sud-Est a intersectiei Soselei Bucuresti-Ploiesti si Bulevardul Dr. Liviu Librescu / Strada Jandarmeriei. La capetele statiei vor exista trei accesuri, dintre care doua vor fi legate de un pasaj pietonal pe sub Sos. Bucuresti – Ploiesti (DN1), iar cel de-al treilea se afla de-a lungul statiei. Statia Washington are o lungime de 159 m si o latime maxima de 22,16 m.
Modificari ale sistematizarii circulatiei:
In zona viitoarei statii de metrou Washington se vor institui urmatoarele restrictii:
- Pe strada Viorel Ciurea se va restrictiona accesul rutier si pietonal iar statiile de transport public „Statia INMH” amplasata pe aceasta artera, pe ambele sensuri vor fi relocate in imediata vecinatate;
Accesul spre Ploiesti din zona bretelei adiacente DN1 respectiv de pe B-dul Alexandru Nasta va fi restrictionat. Accesul catre Ploiesti din aceasta artera realizandu-se prin ruta ocolitoare asigurata prin Bulevardul Doctor Liviu Librescu.
Restrictiile nou instituite pe amplasamentul statiei Washington NU VOR afecta circulatia rutiera pe DN1.
STATIA OTOPENI
Statia va fi amplasata partial sub carosabilul Caii Bucurestilor si sub semaforul de la intersectia acestuia cu artera centrala a orasului Otopeni, Strada 23 August. Statia va fi dotata cu doua accesuri la capatul sudic al statiei, de o parte si de alta a Caii Bucuresti, una pe latura de est si cealalta pe latura de vest. Statia Otopeni are o lungime de 159 m si o latime maxima de 22,16 m.
Modificari ale sistematizarii circulatiei:
In zona viitoarei statii de metrou Otopeni se vor institui restrictii:
- accesul dinspre DN1 pe strada 23 august, accesul realizandu-se pe ruta alternativa prin strada Oituz si Floare de Cais, totodata statia de transport public ”Statia Primaria Otopeni’’ amplasata pe DN1 sensul de intrare in Bucuresti va fi relocata in imediata vecinatate a pasarelei Pietonale!
Ocazional vor fi restrictii locale pe banda 1 pe sensul de intrare in Bucuresti in intervalul orar 22:00-06:00.
Restrictiile nou instituite pe amplasamentul statiei Otopeni nu vor afecta circulatia auto pe banda de iesire dinspre strada 23 august in DN1 si nici circulatia rutiera pe DN1 in timpul zilei.
Lucrarea este realizata de asocierea Gülermak Ağir Sanayi Insaat Ve Taahhüt A.S. (Turcia) – Somet SA (Romania), in baza contractului de proiectare si executie lucrari de structura de rezistenta semnat cu Metrorex pentru acest lot, care include un traseu de 7,6 km intre Statiile Tokyo si Aeroport Otopeni.
Proiectul „Magistrala 6: 1 Mai – Otopeni, Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda – Otopeni” este unul de utilitate publica, de interes national, conform Hotararii Guvernului nr. 496/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Proiectul contribuie la imbunatatirea mobilitatii prin dezvoltarea retelei de transport trans-european (TEN-T) si are finantarea asigurata din fonduri PNRR, fonduri Japoneze JICA si bugetul de stat.