A CINCEA CENTURA DIN BIHOR A FOST DATA IN TRAFIC – Centura Alesd este finalizata. Inaugurarea s-a facut fara taieri de panglici, iar traficul greu si cel de tranzit a fost redirectionat pe noul drum ocolitor

Sambata dimineata, 31 august, s-a deschis circulatia si pe ultimul tronson al soselei ocolitoare a orasului Alesd, cel de la intrarea dinspre Cluj si pana la intersectia cu DJ 764, acesta fiind finalizat mai tarziu in contextul unor dispute legale cu cativa localnici expropriati. In ultimele zile, au fost finalizate lucrarile la trotuare, au fost montati stalpii de iluminat, panourile antifonice si au fost trasate toate marcajele rutiere necesare.

De astazi se circula pe tot traseul centurii Alesd. Este a 5-a centura finalizata de Consiliul Judetean Bihor”, a transmis Ilie Bolojan, alaturi de o filmare aeriana cu traficul de pe centura.

Inaugurarea s-a facut fara taieri de panglici, iar traficul greu si cel de tranzit a fost redirectionat pe noul drum ocolitor, reducand aglomeratia si poluarea din oras.

Tronsonul pe care a pornit circulatia sambata dimineata are o lungime de 1,6 kilometri si este cuprins intre sensul giratoriu amenajat pe DN1 la intrarea in Alesd dinspre Cluj si intersectia cu DJ 764 Alesd – Beius.

Lucrarile pe acea portiune au fost blocate timp de un an din cauza contestatiilor deciziilor de expropriere emise de CNAIR, pentru realizarea soselei. Dintre cei 23 de localnici care au contestat aceste decizii, majoritatea au renuntat la procese. De asemenea, sapte persoane au pierdut procesele, instantele respingand cererile, iar in cazul a cinci persoane s-au pus in aplicare proceduri de executare silita.

Centura Alesd are o lungime totala de 5,85 km si este compusa din doua tronsoane. Primul, de 3,6 kilometri, ocoleste orasul Alesd prin sud, ca alternativa la DN 1. Traseul incepe de la sensul giratoriu amenajat pe DN 1 la intrarea in Alesd dinspre Cluj, se intersecteaza cu DJ 764 Alesd – Beius si revine in DN1 printr-un sens giratoriu, la iesirea din Alesd spre Oradea.

Sectiunea cuprinsa intre intersectia cu DJ764 si sensul giratoriu de la iesirea spre Oradea a fost deschisa circulatiei in 1 august. Al doilea tronson, dat in trafic in septembrie 2023, asigura o conexiune mai buna pe directia Zalau, facand legatura intre DN 1 si DN 1H. Lungimea acestuia este de 2,3 kilometri.

Lucrarile au fost executate de asocierea de firme Drum Asfalt si Trameco, iar valoarea contractului este de 89.097.659,28 lei, inclusiv TVA.

Finantarea este asigurata din fonduri europene, alocate prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014 – 2020 si Programul Transport 2021 – 2027.

Proiectul se realizeaza in baza unui protocol de colaborare incheiat intre Consiliul Judetean Bihor si Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

 

 

Articolul precedentTRANSAPUSEANA – Cel mai scump drum judetean din Romania va fi receptionat in septembrie
Articolul următorMARCAJE RUTIERE – 136 de kilometri de marcaje rutiere, pe 10 drumuri judetene

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.