Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF) anunta ca a avut loc sedinta Comisiei de evaluare, desemnata in cadrul licitatiei privind achizitia serviciului „Imbunatatirea mersului de tren prin introducerea trenurilor de mers cadentat in jurul oraselor mari din Romania”, in vederea deschiderii ofertelor depuse.
Astfel, societatile care au depus documentatia sunt:
– Asocierea ELECTRONIC SOLUTIONS (Romania) – AV Transport Planning SRL (Romania) – PTV Austria Planung Transport Verkehr GMBH (Austria) avand subcontractori: PTV Planung Transport Verkehr GMBH (Germania), care este si tert sustinator tehnic, Panteia BV (Olanda), AS Transit SRL (Romania), BAICONS IMPEX SRL (Romania) si Institutul de Cercetari in Transporturi INCERTRANS SA (Romania);
– Asocierea TRAFFIC PLANNIG (Romania) – AIM HIGH ENGINEERING SRL (Romania) – RAILISTICS GMBH (Germania);
– Asocierea TTL PLANNING SRL (Romania) – SYSTRA SA (Franta).
Obiectivul principal al acestui proiect il reprezinta introducerea trenurilor de mers cadentat in jurul si intre marile orase din Romania printr-o abordare integrata a transportului de persoane de tip naveta (distanta redusa) cu transportul de persoane pe distante medii si lungi, coroborat cu o mai buna definire a obligatiei de serviciu public in transportul feroviar public de calatori la nivel national ce include stabilirea obligatiei de serviciu public de transport feroviar public de calatori pentru perioada decembrie 2027 – decembrie 2042.
Printre obiectivele specifice ale proiectului sunt:
- Colectarea de date noi din teren prin realizarea unor chestionare de trafic.
- Actualizarea Modelului National de Transport (MNT) cu date socio-economice si de transport la nivelul anului de baza 2023 si detalierea acestuia pentru poli de crestere si cei de dezvoltare urbana, precum si a principalelor legaturi feroviare intre poli de dezvoltare – orasele resedinta judet.
- Stabilirea parametrilor specifici, verificarea capacitatii de infrastructura si simularea costurilor si veniturilor pentru serviciile de transport feroviare.
- Stabilirea mersului cadentat in transportul feroviar pentru fiecare pol de crestere si de dezvoltare si orasele mari si resedintele de judet apropiate.
- Punerea la dispozitia ARF a unei licente pentru software-ul de planificare si modelare in transporturi, inclusiv instruirea personalului autoritatii, in vederea operarii acestui sistem informatic.
La finalizarea proiectului, mersul cadentat trebuie sa reflecte cererea de mobilitate a populatiei din fiecare pol de crestere si de dezvoltare urbana analizat, precum si din municipiile resedinta de judet ale Romaniei care nu sunt considerate poli de crestere/dezvoltare urbana, la o cadenta adecvata, pe o perioada de cel putin 10 ani.
Orasele vizate sunt: Bucuresti, Cluj Napoca, Timisoara, Iasi, Constanta, Craiova, Brasov, Galati, Ploiesti, Oradea, Braila, Arad, Pitesti, Sibiu, Bacau, Targu Mures, Baia Mare, Buzau, Botosani, Satu Mare, Ramnicu Valcea, Botosani, Buzau, Drobeta-Turnu Severin, Piatra Neamt, Bistrita, Targu Jiu, Targoviste, Focsani, Tulcea, Alba Iulia, Slatina, Vaslui, Resita, Calarasi, Giurgiu, Zalau, Sfantu Gheorghe, Slobozia, Alexandria, Miercurea Ciuc.
Valoarea totala a proiectului este de 15.917.981 lei, fara TVA, iar perioada de implementare este de 24 luni.
Finantarea proiectului este asigurata prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027 si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.
Ulterior deschiderii ofertelor, comisia va incepe evaluarea acestora, in conformitate cu prevederile legale in vigoare si cerintele caietului de sarcini.