Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spune ca din 2028 vom putea circula pe noua linie de metrou din Capitala, pana la Aeroportul Otopeni.
Grindeanu a fost joi in vizita pe santierul sectiunii 1 Mai – Tokyo din Magistrala 6. Acesta a informat ca lucrarile pe tronsonul 1 Mai -Tokyo al Magistrei 6 de metrou evolueaza bine, iar progresul fizic a depasit 13% pe acest tronson care trebuie finalizat in anul 2027.
„Aceste lucrari trebuie sa fie finalizate asa cum scrie in contract, pe o sectiune in 2027, pe cealalta sectiune in 2028”, a declarat ministrul Transporturilor, cu referire la cele doua sectiuni din Magistrala 6 de metrou.
Intrebat cand vom circula cu metroul pana la aeroport, seful Transporturilor a raspuns: „de la Gara de Nord pana la Otopeni, in 2028”.
Magistrala M6 de metrou (sectiunea sud + sectiunea nord) va avea un traseu de 14,2 km de cale dubla, pe care vor circula 12 trenuri noi, moderne si va cuprinde 12 statii.
”Lucrarile pe tronsonul 1 Mai -Tokyo al Magistrei 6 de metrou evolueaza bine! Pe cei 6,6 km ai acestui tronson constructorii turci lucreaza la toate cele 6 statii si la 4 din cele 7 interstatii. Progresul fizic a depasit 13% pe acest tronson care trebuie finalizat in anul 2027”, spune Grindeanu.
Si pe a doua sectiune a fost emisa autorizatia de construire.
”Si pentru tronsonul Tokyo – Aeroport Henri Coanda am emis Autorizatia de Construire si urmeaza sa inceapa lucrarile. Cel de al doilea tronson va avea o lungime de 7,6 km, 6 statii si 6 interstatii. Asocierea romano turca trebuie sa finalizeze lucrarile la acest tronson in 2028. In paralel, Metrorex a lansat licitatia pentru realizarea finisajelor, dar si pentru montarea instalatiilor, automatizarilor si a caii de rulare, pentru ambele loturi”, adauga Grindeanu.
Potrivit acestuia, valoarea totala a constructţiei celor doua sectiuni din magistrala de metrou M6 se apropie de 10 miliarde de lei, cu tot cu TVA.
„Ne aflam pe tronsonul 1, cel pe care am reusit sa-l finantam din PNRR, cu cele sase statii, de la 1 Mai pana la statia Tokyo, statia Tokyo fiind la Mall Baneasa. Celalalt tronson, de la statia Tokyo pana la Otopeni, beneficiaza de acea finantare pe care dumneavoastra o cunoasteti foarte bine, data de Guvernul japonez. Sigur ca nu pot sa nu spun ca au fost unii prin 2021 care au scos aceasta finantare si va aduceţi aminte. Au spus ca nu e important sa avem statie sau linie de metrou de la Otopeni la Mall Baneasa si imprumutul pe care noi l-am luat pentru realizarea acestui proiect, in 2010, de peste 200 de milioane de euro, a stat nefolosit pana acum si s-au platit tot felul de comisioane de neutilizare, fiindca au fost tot felul de destepti inainte, unii foarte recent, care au zis ca nu e important sa facem aceasta linie de metrou. Dar acum, revenind la lucrurile concrete, valoarea totala a celor doua sectiuni se apropie bine de 10 miliarde de lei, cu tot cu TVA, deci aproape 2 miliarde de euro, bani care o parte vin din fonduri europene, o parte vin, asa cum spunea prim-ministrul, din cofinantarile pe care noi le dam si care, in anii viitori, cred ca vor fi din ce in ce mai mari aceste cofinantari date de bugetul de stat, fiindca noi reusim sa cam accesam foarte repede toate sumele puse la dispozitie prin fonduri europene„, a spus Sorin Grindeanu.
La momentul finalizarii, noua magistrala de metrou (M6) va avea o lungime de 14,2 km, 12 statii, 13 interstatii.
M6 va asigura o legatura directa intre reteaua existenta de transport metropolitan si cele doua aeroporturi (Henri Coanda- Otopeni si Aurel Vlaicu- Baneasa). Aceasta va contribui la dezvoltarea zonelor rezidentiale, comerciale, de afaceri si de agrement dintre Baneasa si Otopeni.