Ministrul Dezvoltarii, Adrian – Ioan Vestea, a semnat contractul de finantare pentru proiectul ”Regenerarea spatiilor publice in zona Pasajul Unirii, prin realizarea lucrarilor de consolidare si reabilitare a planseului de acoperire a raului Dambovita in Piata Unirii”. Primele utilaje urmeaza sa soseasca in centrul Capitalei pana in octombrie. Primarul Sectorului 4, Daniel Baluta, spune ca, cel putin pana la finalul acestui an, nu vor fi restrictionate nici circulatia auto, nici cea pietonala.
Acest contract are o valoarea totala de 750,75 milioane de lei si termen de executie finalul anului 2028.
Contractul de finantare are ca scop sprijinirea eforturilor autoritatilor administratiei publice locale din sectorul 4 al municipiului Bucuresti pentru consolidarea si reabilitarea Planseului Unirii.
“Consolidarea acestui obiectiv este cel mai amplu proiect finantat prin Programul National de Investitii pana acum. Acesta presupune lucrari extinse de infrastructura, menite sa consolideze aceasta zona extrem de circulata, atat de pietoni, cat si de autovehicule, din centrul Capitalei, si sa ia, in acest scop, toate masurile posibile de siguranta, cu rezultate durabile”, a declarat ministrul Adrian Vestea.
In iulie 2023, Primaria Sectorului 4 a primit o singura oferta la licitatia ce include schimbarea planseului peste raul Dambovita din Piata Unirii, respectiv de la asocierea Constructii Erbasu (leader) – Concrete & Design Solution – Bog’Art.
”Semnam contractul de finantare pentru refacerea Planseului Unirii, investitie strategica pentru siguranta Bucurestiului si, totodata, una dintre cele mai complexe lucrari de infrastructura de dupa Revolutie. In aceste conditii, in maximum trei saptamani, vom putea emite ordinul de incepere a lucrarilor, ce vor debuta din zona spatiilor verzi aferente fantanilor din zona Unirii”, a spus primarul Sectorului 4, Daniel Baluta.
Potrivit acestuia, semnarea contractului de finantare pentru refacerea din temelii a Planseului Unirii este momentul in care Bucurestiul dovedeste faptul ca este ca o capitala cu adevarat europeana, care pune pe primul loc siguranta cetatenilor ei.
”Pentru acest lucru, pentru colaborarea exemplara pe care Sectorul 4 o are cu Guvernul Romaniei, ii multumesc si public premierului Marcel Ciolacu si echipei ministeriale pe care acesta o coordoneaza! De acum, cand avem asigurata si sursa de finantare, putem sa ne apucam in mod efectiv de treaba si sa reconstruim imensa placa de beton din Piata Unirii, veche de aproape 100 de ani si asupra careia nu s-a intervenit niciodata. Avem deja in lucru si documentatia de autorizare, asa ca primele utilaje vor ajunge in zona Unirii cel mai tarziu pe 1 octombrie”, mai spune primarul.
Cel putin pana la finalul acestui an, nu vor fi restrictionate nici circulatia auto, nici cea pietonala, da asigurari primarul Daniel Baluta.
”In plus, vom lucra in trei schimburi, astfel incat proiectul sa fie terminat in termenele asumate si sa nu produca disconfort inutil”, a adaugat el.
[…] cu planșeul Unirii este un (alt) tun de trei sferturi de miliard de lei, bani veniți de la guvern, deci nesupuși rigorilor atât de „neprietenoase” ce guvernează cheltuiala fondurilor […]