CALEA FERATA CONSTANTA-MANGALIA – CFR a primit doua oferte pentru electrificarea si reabilitarea caii ferate de 43 km. Contractul depaseste 1,3 miliarde lei

2 operatori economici au depus oferte la procedura de licitatie deschisa pentru achizitia serviciilor de proiectare si executie lucrari de elecrificare si reabilitare a liniei de cale ferata CONSTANTA – MANGALIA, investitie finantata din fonduri nerambursabile, capitolul Proiecte de electrificare si reabilitare cale ferata, cu perioada de elaborare 2021 – 2030.

Valoarea estimata a achizitiei publice (proiectare si executie lucrari) este de 1.317.921.813,80 fara TVA, sursa de finantare fiind asigurata din fonduri nerambursabile, capitolul Proiecte de electrificare si reabilitare cale ferata, cu perioada de elaborare 2021 – 2030, si de la bugetul de stat, iar durata pentru elaborarea proiectului tehnic va fi de 10 luni si 24 de luni pentru executia lucrarilor.

Pentru proiectarea si executia lucrarilor de elecrificare si reabilitare a liniei de cale ferata CONSTANTA – MANGALIA au depus oferte urmatorii 2 operatori economici:

  • Asocierea DRUM ASFALT – SC ALSTOM TRANSPORT SA
  • Asocierea IC ICTAS INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. – ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA

Obiective generale ale programului de electrificare si reabilitare a liniei de cale ferata Constanta – Mangalia:

  • reducerea timpului de calatorie, prin cresterea vitezei de circulatie pe intregul tronson si eliminarea necesitatii schimbarii locomotivei in statia Constanta;
  • cresterea numarului de trenuri de calatori, prin imbunatatirea capacitatii de circulatie si sporirea gradului de siguranta;
  • grafic de mers cadentat;
  • optimizarea traficului de marfa de tranzit, prin introducerea tractiunii electrice;
  • reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera si a impactului negativ asupra mediului;
  • reducerea consumului de energie.

Obiective specifice ale contractului:

– electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata existent, pentru cresterea vitezei de circulatie pana la 120 km/h;

– dublarea tronsoanelor de cale ferata simpla, acolo unde necesitatea satisfacerii traficului prezent si de viitor o impune;

– modernizarea/consolidarea/repararea cladirilor, a spatiilor destinate serviciilor pentru calatori, a zonelor comerciale si asigurarea facilitatilor pentru persoanele cu mobilitate redusa;

– sistematizarea statiilor de cale ferata;

– montarea elementelor de siguranta pentru calatori – balustrade, rampe de acces pentru persoane cu dizabilitati, garduri de protectie intre linii etc.;

– modernizarea echipamentului de telecomunicatii, inclusiv a sistemului de informare a publicului calator.

 

Articolul precedentPOD REFACUT – Un pod vechi de jumatate de secol din judetul Galati a fost modernizat complet
Articolul următorMAI MULTI BANI PENTRU REPARATIA DRUMURILOR – Consiliul Judetean Cluj aloca inca 15 milioane lei pentru lucrari de intretinere a drumurilor judetene

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.