INELUL METROPOLITAN ORADEA – Au inceput lucrarile pe lotul 2 al Inelului Metropolitan, intre Osorhei si Baile Felix. In primavara anului viitor, intregul inel metropolitan, lung de 17 km, intre Osorhei – Baile Felix – Nojorid, va fi deschis circulatiei

Constructorii au inceput lucrarile pe Lotul 2 al Inelului Rutier Metropolitan Oradea, un tronson de 8 kilometri ce leaga Osorheiul de Baile Felix, printre localitatile Haieu si Betfia. Se lucreaza pe o lungime de 6 km, intre giratia de pe centura Osorhei si viaductul aflat in constructie la iesirea din Haieu, spre Betfia.

Stadiul lucrarilor este avansat pe primii 3 km, din Osorhei pana in dreptul localitatii Cheriu. In aceasta zona, s-a excavat stratul de pamant vegetal, s-a consolidat terenul si s-a asternut primul strat de balast. In prezent, se desfasoara lucrari de compactare, profilare a santurilor si executie a podetelor de pe traseu.

Ne propunem ca pana in luna noiembrie, anul acesta, sa deschidem circulatiei acest prim tronson de 3 km. Acesta poate functiona independent de restul traseului, asigurand conexiunea dintre Cheriu si Osorhei. In primavara anului viitor, intregul inel metropolitan, in lungime de 17 km, intre Osorhei – Baile Felix – Nojorid, va fi deschis circulatiei. Nu poate fi deschis anul acesta din cauza lucrarilor complexe de la cele 2 viaducte de pe traseu. Multumesc constructorilor pentru mobilizare. Nu este usor sa lucrezi pe astfel de temperaturi”, a precizat Ilie Bolojan, presedintele Consiliului Judetean Bihor.

Valorificarea acestei perioade secetoase permite iesirea din pamant si ajungerea rapida la stadiul de betoane stabilizate. In felul acesta, vremea ploioasa din toamna nu va mai putea intarzia lucrarile, spune Ilie Bolojan.

Lucrarile la lotul 1 al inelului metropolitan, cuprins intre Baile Felix si Nojorid, se concentreaza la viaductul peste DN76 si la capatul traseului inspre Nojorid.

A fost necesara revizuirea documentatiilor proiectului, in urma deciziei Curtii de Apel Cluj. Modificarile au impus incadrarea Inelului Metropolitan in clasa tehnica III, de tip drum national.

Lotul 1 are o lungime de 9 kilometri si este cuprins intre Nojorid si viaductul care se construieste peste DN76, la iesirea din Baile Felix. Lucrarile sunt executate de asocierea formata din firmele S.C. ASFAMIXT S.R.L (lider), S.C. OPR ASFALT S.R.L. si S.C. DACIA FABER S.R.L. Termenul de executie este de 18 luni, iar valoarea contractului este 70.143.942,59 lei, fara TVA.

Lotul 2 este cuprins intre km 9+055 – 17+017. Traseul porneste de la viaductul din Baile Felix, ocoleste localitatile Baile 1 Mai si Cheriu si se termina in Osorhei. Lucrarile sunt executate de firma PORR Construct, cu un termen de 18 luni pentru finalizarea proiectului. Valoarea contractului este de 81.688.374,45 lei, fara TVA.

Inelul metropolitan va asigura legatura cu drumurile nationale DN1, DN 76 si DN 79, inspre Cluj-Napoca, Deva si Arad, si cu centurile din zona metropolitana a Municipiului Oradea, respectiv centura Osorhei, centura Nojorid si centura Sanmartin.

Pentru realizarea acestei investitii, Consiliul Judetean Bihor a incheiat protocoale de colaborare cu Primaria Municipiului Oradea si Primariile comunelor Osorhei, Sanmartin si Nojorid.

Finantarea proiectului de infrastructura este asigurata de Ministerul Dezvoltarii, prin Programul National „Anghel Saligny”, din alocarile Consiliului Judetean Bihor si ale Primariei Municipiului Oradea.

 

Articolul precedentTREI NODURI RUTIERE – A fost ridicata suspendarea licitatiei pentru constructia unor noduri rutiere pe trei autostrazi. Noul termen de depunere a ofertelor este 19 august
Articolul următorUNDA VERDE PENTRU UN NOU DRUM DE MARE VITEZA – Unda verde pentru constructia drumului de mare viteza intre Baia Mare si Dej. Drumul va avea 108,5 km

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.