Ritm bun de lucru pe santierele tronsoanelor 1 si 4 ale primului drum expres din Romania (DEx 12 Craiova – Pitesti). Exista toate sansele ca la finalul acestui an sa putem circula neintrerupt de la Craiova la Bucuresti, doar pe drum de mare viteza (drum expres si autostrada).
Pe santierul Tronsonului 1 (Craiova – Robanesti), in lungime de 17,7 km, asocierea de constructori turco – romana Ozaltin – Strade Bauunternehmung – Visio Construction a ajuns la un stadiu fizic de 78% si anunta ca anul acesta va fi deschisa circulatia. Termenul contractual de finalizare este insa martie 2025. In acelasi timp, pe Tronsonul 4 (Colonesti – Oarja – Pitesti), cu o lungime de 31, 82 km, constructorul roman anunta ca stadiul fizic a ajuns la 65%.
Premierul Marcel Ciolacu, impreuna cu ministrul Sorin Grindeanu si seful CNAIR, Cristian Pistol, au verificat miercuri lucrarile pe Tronsonul 1 si Tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova-Pitesti.
”Am verificat in aceasta dimineata santierele Tronsoanelor 1 si 4 ale DEx 12 (Craiova- Pitesti)! Pe ambele tronsoane constructorii sunt mobilizati, iar ritmul de lucru este foarte bun”, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Pe santierul Tronsonului 1 (Craiova – Robanesti), in lungime de 17,7 km, asocierea de constructori turco – romana a ajuns la un stadiu fizic de 78% si a dat, din nou, asigurari ca anul acesta va fi deschisa circulatia.
382 de muncitori si 221 de utilaje lucreaza, in prezent, la terasamente, poduri si podete.
Pe Tronsonul 4 (Colonesti – Oarja – Pitesti), cu o lungime de 31, 82 km, constructorul roman lucreaza la terasamente si structuri, iar stadiul fizic a ajuns la 65%. Si pe acest tronson circulatia va fi deschisa pana la sfarsitul anului.
”Astfel vom putea circula, anul acesta, pe drumuri de mare viteza (drum expres si autostrada) direct de la Craiova la Bucuresti”, adauga ministrul Sorin Grindeanu.
La randul sau, premierul Marcel Ciolacu spune ca a primit o ”veste buna” de la constructor, respectiv faptul ca va finaliza anul acesta cei 17 kilometri aferenti primului tronson.
”O veste buna de la constructor: Se pare ca o sa finalizeze anul acesta cei 17 kilometri care erau primul tronson (…) Sunt 77 de kilometri dinn acest drum expres dintre Craiova si Pitesti deja finalizati, ramanand ultimul tronson – tronsonul 4 – unde speram sa inchidem cat mai repede”, a declarat Marcel Ciolacu.
Prim-ministrul a mai afirmat ca Drumul Expres Craiova-Pitesti se multiplica cel mai mult in economie.
”Este unul dintre drumuriile care se multiplica cel mai mult in economie are un coeficient de multiplucate de la 1 la 8. Daca investesti 100 de milioane de euro, 800 de milioane de euro se vor intoarce in economia locala. Este un proiect de suflet al prim-ministrului Grindeanu din acea vreme”, a mai declarat Ciolacu.
Concluziile CNAIR
Despre cele doua tronsoane vorbeste si seful CNAIR, Cristian Pistol, prezent pe santier.
Asocierea Ozaltin – Strade Bauunternehmung – Visio Construction de pe santierul tronsonului 1 (Craiova – Robanesti) este mobilizata in teren cu 382 de muncitori si 221 de utilaje si executa lucrari la terasamente, poduri si podete.
”Stadiul fizic al lucrarilor este de 78%, iar daca se va mentine ritmul de lucru existent sunt sanse reale ca la finalul acestui an sa circulam pe cei 17,7 km ai acestui tronson, desi termenul contractual de finalizare este martie 2025”, spune Pistol.
Valoarea acestui contract este de 439,29 milioane de lei, fara TVA, suma asigurata din Programul Transport (PT).
Pe santierului tronsonului 4 (Colonesti – Oarja – Pitesti), in lungime de 31,82 km, UMB are de asemenea o mobilizare buna si lucreaza in teren cu 656 de muncitori si 228 de utilaje la terasamente si structuri.
”Stadiul fizic al lucrarilor pe acest tronson a ajuns la 65%, iar daca se pastreaza mobilizarea este posibil ca la finalul acestui an sa putem circula neintrerupt de la Craiova la Bucuresti, doar pe drum de mare viteza (drum expres si autostrada)”, afirma directorul general al CNAIR.
Valoarea acestui contract este de 754,92 milioane lei fara TVA, iar sursa de finantare este asigurata acm prin Programul Transport (PT).