Din aceasta saptamana se va circula si pe ultimii 10 km ai lotului 1 al A0 Sud, promite ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Astfel, aproape doua treimi din A0 Sud vor avea astfel asigurata conexiunea cu A2 (Autostrada Soarelui). Sunt 10 km noi care se vor adauga celor 23,3 km deja deschisi pe semi-inelul sudic al A0.
”Practic, circulatia intre intersectia cu DN6 (Bucuresti – Alexandria) si Constanta se va putea desfasura doar pe autostrada, pe o lungime de 236 de km”, spune ministrul Transporturilor.
Cei 33,23 de km ai A0 Sud vor mai asigura conexiuni cu DN5 (Bucuresti-Giurgiu) si cu DN4 (Bucuresti-Oltenita).
Constructorul turc desfasoara acum in santier ultimele activitati inaintea receptiei la terminarea lucrarilor, afirma Grindeanu.
Oficialul a verificat duminica, 28 iulie 2024, lucrarile la obiectivul de investitii rutiere Autostrada A0 Sud, lotul 1 (zona nodului rutier cu Autostrada A2).
„Miercuri se vor da in circulatie ultimii 10 kilometri din lotul 1 de pe A0 Sud, o parte din ei fiind inaugurati anul trecut si la inceputul anului acesta. Cert este ca pe A0 Sud, odata cu inaugurarea si a acestor 10 kilometri, se va circula pe mai mult de 33 de kilometri de autostrada de la DN6, adica drumul spre Alexandria, pana la intersectia cu A2. De asemenea, anul trecut au fost dati in circulatie 20 de kilometri pe A0 Nord. Vorbim de peste 50 de kilometri de autostrada in jurul Bucurestiului din aproximativ 100, deci suntem cam la jumatate„, a mai spus Sorin Grindeanu.
Despre lotul 3 al A0 Sud, acesta a subliniat ca lucrarile au ajuns la peste 70%. Mai sunt insa trei-patru puncte critice pe care constructorul trebuie sa le depaseasca in lunile viitoare, in asa fel incat in aceasta toamna sa intre in circulatie.
„Eu am fost impreuna cu domnul director (directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, n.r.) pe lotul 3 de autostrada, cel care face legatura acestei autostrazi A0 cu A1, Autostrada spre Pitesti. Sunt trei-patru puncte critice pe care trebuie sa le depaseasca in lunile viitoare. Sunt cateva pasaje, este o relocare masiva de utilitati, repet, sunt trei-patru puncte critice pe care trebuie sa le depaseasca, astfel incat in aceasta toamna sa dam drumul in circulatie”, a precizat Grindeanu.
Accesul in autostrada se va mai putea face prin nodurile rutiere cu DN6 (Bucuresti-Alexandria), DN5 (Bucuresti-Giurgiu) și DN4 (Bucuresti-Oltenita).
”Prin aceste noduri rutiere judetul Ilfov va avea acces spre litoralul romanesc, direct pe autostrada (distanta dintre intersectia cu DN6 si Constanta este de 236 km pe A0 si A2). Intreaga Autostrada de Centura (A0) in lungime de aproximativ 100 km este extrem de importanta pentru dezvoltarea economica a Romaniei in ansamblu dar si a regiunilor limitrofe avand in vedere ca aproximativ 25% din PIB-ul national este concentrat la nivelul regiunii Bucuresti – Ilfov”, spune Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.
La randul sau, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, anunta ca miercuri, 31 iulie, va fi data in trafic centura A0 intre DN4 si A2.
”Aceasta va fi ultima noapte in care inchidem traficul pe A2, inainte de punerea in circulatie, in cateva zile, a nodului rutier situat la intersectia autostrazilor A0 x A2 si a tronsonului DN4 – A2 din A0 Sud. Astfel, pe santierul Lotului 1 Sud al Autostrazii Bucurestiului A0, unde se construieste unul dintre cele mai importante noduri rutiere din Romania, care va lega autostrazile A0 si A2, in zona localitatii Cernica, in vederea executiei lucrarilor la pasajul principal peste A2, se impugn restrictii de circulatie in seara aceasta, in intervalul 23:00 – 04:00”, subliniaza Scriosteanu.
Inchiderea traficului este necesara pentru montarea portalelor si a consolelor si pentru finalizarea pasajului care supratraverseaza A2, precizeaza acesta.
Traficul rutier va fi deviat de pe A2 pe DN3 Bucuresti – Branesti – Fundulea pentru sensul Bucuresti – Constanta, respectiv A2 – Cernica – Centura Bucuresti pentru sensul Constanta – Bucuresti.